×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ایران از لحاظ سیاسی و حقوقی پیروزی کم نظیری در مقابل آمریکا کسب کرده است

پایشگر- رئیس جمهوری با اشاره به احکام صادر شده از سوی دادگاه لاهه و همچنین حکم دیوان عالی ایتالیا علیه آمریکا اظهارکرد: طی روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران سه مرتبه در برابر ایالات متحده از نظر سیاسی و حقوقی به پیروزی دست یافته است.

به گزارش پایشگر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ظهر امروز(شنبه) در جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صنت، معدن و تجارت،‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و آغاز راهپیمایی عظیم به سمت کربلای معلی اظهارکرد: در شرایطی که دشمنان در حال برنامه‌ریزی و توطئه علیه ما هستند و کلمه ۱۳ آبان را به عنوان رمز جنایتکارانه خود اعلام کردند، حضور مردم ما در این راهپیمایی شکوهمند به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است.

وی تصریح کرد: بی شک اگر عشق به امام حسین و پیروی از راه ایشان نبود،‌ امروز شاهد ایرانی مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت ملت در برابر تهاجم بیگانگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی نبودیم. همه جا و در همه سختی‌ها و موفقیت‌های بزرگ یاری اهل بیت و رابطه مردم با خاندان رسالت بویژه امام حسین (ع) مسیر و راه پیروزی را برای ما هموار کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به جلسه امروز مجلس برای رسیدگی به صلاحیت وزرای پینشهاد دولت، خاطرنشان کرد: در این مقطع تاریخی جلسه امروز مجلس بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل پیشاپیش از ریاست محترم مجلس و اعضای هیات رئیسه و همه نمایندگان محترم تشکر می‌کنم،‌ چرا که جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داده‌اند تا در مقطع حساس کنونی کابینه را تکمیل کنند.

روحانی گفت: آنچه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته مشاهده کردیم، پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا بود؛ بی‌ تردید ما از لحاظ سیاسی در سطح جهان پیروزی کم نظیر تاریخی را در اختیار داریم؛ در تاریخ دنیا کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهانی تصمیم مهمی علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم پیمانان سنتی‌اش او را رها کرده باشند.

false
true
false
false

true