×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله خوی در دستور کار قرار دارد

بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله خوی در دستور کار قرار دارد

اخبار سیاسی پایشگر، رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در خوی گفت: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خوی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق زلزله زده خوی افزود: بخش اول شامل امداد و نجات به خوبی انجام شده و بخش دوم هم که شامل اسکان اضطراری است نیز به خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت اسکان دائم زلزله زدگان حرکت کنیم، گفت: دولت اعتبارات بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی را تأمین می‌کند.

آیت الله رئیسی افزود: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تأمین اعتبار، مردم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، به سرعت بازسازی را دنبال کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم هم صبورانه در کنار امدادگران بوده‌اند تا کارها پیش برود، ادامه داد: جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای فعال در منطقه بسیار خوب کار کرده‌اند و تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

رئیس جمهور با سفر به شهرستان خوی از مناطق زلزله زده این شهرستان بازدید کرد و در جریان مشکلات زلزله زدگان قرار گرفت.

بازدید از منازل مسکونی زلزله زده، بازدید از کمپ‌های اسکان اضطراری زلزله زدگان، شنیدن مشکلات مردم و دریافت گزارش از مسؤولان در خصوص اقدامات اجرایی از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی در خوی بود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هفته گذشته، شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند که خسارت‌های قابل توجهی به بار آورده است.

برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در خوی ۱۰۰ اردوگاه برپا شده و بیش از ۴۰ هزار تخته چادر، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۱۵ هزار عدد بخاری برقی، ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم بین زلزله زدگان توزیع شده است.

false
true
false
false

true