×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
 برنامه های جدید برای دسترسی به دریای مدیترانه/ شرایط تحریم به نفع ایران تغییر می‌کند

 برنامه های جدید برای دسترسی به دریای مدیترانه/ شرایط تحریم به نفع ایران تغییر می‌کند

اخبار سیاسی پایشگر- آسیا ‌تایمز ادعا کرده است که بندر لاذقیه سوریه به طور رسمی به ایران واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر و بر اساس خبر آسیاتایمز، این اقدام در پی درخواست رسمی تهران از دولت سوریه برای استفاده از ظرفیت بندر لاذقیه در صادرات برخی محصولات به این کشور از سوی دمشق انجام شده است.

از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه ایران همواره روابط بسیار مستحکمی را با دمشق داشته است و این روابط پس از سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به ایران در ماه فوریه، بسیار گرم‌تر نیز شده است. در این سفر دو طرف توافق کرده اند که یک اتاق بازرگانی مشترک ایجاد کرده و یک بانک مشترک نیز تأسیس کنند.

قرار است ایران در لاذقیه یک نیروگاه بسازد و از سوی دیگر انبوه سازان ایرانی حق ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در نزدیکی دمشق دریافت کرده‌اند.

ایران قرار است مواد سوختی از سوخت خودرو گرفته تا سوخت خانه‌ها را پس از آغاز به کار بندر لاذقیه به سوریه صادر کند.

جاشوآ لاندیس، استاد دانشکاه اوکلاهامای آمریکا، طی مصاحبه‌ای گفته است برای تهران که با مشکل تحریم‌های آمریکا روبرو شده دسترسی دراز مدت به دریای مدیترانه پتانسیل تغییر دادن شرایط بازی تحریم‌ها به نفع ایران را ایجاد می‌کند.

همه کشور‌ها امروزه به دنبال ایجاد راه‌های مشابه راه ابریشم بوده و بنادر جای خوبی برای شروع این راه‌ها هستند. وی معتقد است ایران به دنبال ایجاد یک اقتصاد منطقه‌ای قوی از طریق ساخت بزرگراه‌ها، خطوط لوله انتقال حامل‌های انرژی، و تجارت با کشور‌های منطقه است.

 

false
true
false
false

true