×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری انتخابات پارلمانی کویت در میان تدابیر شدید امنیتی

برگزاری انتخابات پارلمانی کویت در میان تدابیر شدید امنیتی

اخبار بین‌الملل پایشگر– انتخابات پارلمانی کویت از ساعت هشت صبح به وقت محلی در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از الجزیره، هفدهمین دوره انتخابات پارلمانی کویت از ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی پایتخت این کشور، در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

در این انتخاب ۷۹۳ هزار و ۶۴۶ کویتی واجد شرایط رای دادن هستند که برای ۵۰ نماینده مجلس امت به پای صندوق‌های اخذ رای می‌‎آیند. در این انتخابات ۲۰۷ نامزد از جمله ۱۳ زن با هم رقابت می‌کنند.

قرار است شعب اخذ رای ساعت هشت عصر امروز بسته شود و پس از آن، شمارش آرا به منظور اعلام نتایج رسمی و اعلام اسامی نمایندگان منتخب در ۴ سال آینده آغاز شود.

در ماه مه ۲۰۲۳ کمیته انتخابات کویت وابسته به وزارت کشور کویت، روند اعلام نامزدی برای انتخابات پارلمانی را آغاز کرده بود.

مجلس امت کویت متشکل از ۵۰ عضو است که با رای مستقیم انتخاب می‌شوند. حوزه‌های انتخابیه در کویت به ۵ حوزه تقسیم می‌شوند که هر حوزه ۱۰ عضو را انتخاب می‌کند و رأی‌دهنده حق دارد تنها یک رأی برای یک نامزد بدهد.

پارلمان کویت، که اعضای آن برای یک دوره چهار ساله انتخاب می‌شوند، از اختیارات قانونگذاری گسترده ای برخوردار است و اغلب شاهد بحث‌های شدیدی میان جریان‌های سیاسی است.

false
true
false
false

true