×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
بچه های طلاق به دانشگاه نمی روند

پایشگر-نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد احتمال این که کودکان طلاق به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند بسیار پایین است.

به گزارش پایشگر از فیوتریتی ،طبق مطالعه جدید دانشگاه ایالتی آیووا احتمال این که کودکان طلاق دوره چهار ساله دانشگاه را به پایان برسانند یا مدرک دانشگاهی کسب کنند بسیار کم است. این اولین باری است که دانشمندان به بررسی ارتباط میان طلاق و تحصیلات تکمیلی پرداخته‌اند. درک این رابطه بسیار مهم است چراکه بیشتر شغل‌های آینده نیاز به مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالی دارند.

نتایج بررسی‌های جدید دانشگاه آیووا نشان می‌دهد تنها ۲۷ درصد از فرزندان طلاق مدرک لیسانس یا بالاتر دارند. این در حالی است که ۵۰ درصد از فرزندانی که والدینشان متأهل مانده‌اند دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند.

دانشمندان با بررسی ۱۵ سال اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مرکز نظرسنجی جوانان به این نتایج دست یافته‌اند. در این مطالعه سوابق تحصیلی هزاران نوجوان آمریکایی از دوران مدرسه تا دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. آخرین مجموعه اطلاعات زمانی جمع‌آوری شده بود که شرکت‌کنندگان ۲۶ تا ۳۲ ساله بودند.

این اطلاعات به دانشمندان اجازه داد که تأثیرات انسانی (میزان تحصیلات والدین و درآمد آنها) و اجتماعی (سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی و عاطفی والدین روی کودکان) را نیز بررسی کنند.

نتایح تحقیقات نشان داد که سطح تحصیلی والدینی که متأهل مانده‌اند از والدینی که طلاق گرفته‌اند بالاتر است. همچنین تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین درآمد فرزندان این دو دسته از والدین دیده شد. تقریباً نیمی از فرزندان با والدین متأهل دارای درآمد بیش از ۲۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار در سال هستند. این در حالی است که تنها ۲۹ درصد از فرزندان طلاق چنین درآمد سالانه‌ای دارند.

طبق آمارهای اخیر، انتظار می‌رود شغل‌هایی که نیاز به مدرک فوق‌لیسانس دارند بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ تا ۱۷ درصد افزایش یابند. این شغل‌ها شامل مشاور سلامت روان، کتابداران و معلمان مدارس ابتدایی و راهنمایی می‌شود.

false
true
false
false

true