×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تأکید بر اختصاص تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌های عامل استان خراسان جنوبی

تأکید بر اختصاص تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌های عامل استان خراسان جنوبی

اخبار بانک و بیمه پایشگر– دوازدهمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی درسالجاری به ریاست قناعت استاندار خراسان جنوبی و با حضورعباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی (دبیر شورا) و دیگر اعضاء با هدف بررسی ۵ دستور کار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: باتوجه به باز بودن سامانه ثبت نام بعنوان تنها استان کشور تاکنون تعداد ۸۹۱۵۳ نفر درطرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده اند که ۲۷۵۸۶ نفرواجد شرایط ۴ گانه شده اند و تاکنون برای ۲۶۵۹۶ واحد تخصیص زمین ۵۰۸۴ واحد به مرحله اتمام فونداسیون ۲۲۱۵ واحد اتمام اسکلت و سقف ۱۱۴۶ واحد اتمام سفتکاری ۴۲۸ واحد اتمام نازک کاری و ۲۴۹ واحد در مرحله اتمام کارهای پایانی قرار دارند.

وحیدداعی ادامه داد: از تعداد کل ثبت نامی تعداد ۲۹۲۴ نفر مربوط به استفاده از قانون جوانی جمعیت و فرزند سوم هستند که زمین مورد نیاز آن تامین گردیده و با پیگیری های صورت گرفته در تمامی شهرهای استان امکان ثبت نام وجود دارد. است.همچنین درمجموع در سطح استان ۲۰۹۹۷ واحد را از مرحله قرعه کشی تا نازک کاری در دست اجرا داریم یعنی معادل سهمیه ۴ سال استان که ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است در دست اجرا قرار دارد.ضمن اینکه در ۳۰ شهر استان زمین بصورت یک طبقه حیاط دار واگذار شده است.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند هم گفت: در شهر بیرجند مطالعات خاک ،عملیات خاکی و بستر و بتن ریزی فونداسیون ها در حال انجام است ضمن اینکه مشاور در محل پروژه ها مستقر بوده ونظارت نظام مهندسی بصورت تمام وقت انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع تسهیلات از مهمترین دستورکارهای این جلسه بود تصریح کرد:در ماده ۴ قانون جهش تولیدمسکن بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف شده اند حداقل ۲۰ درصد اعتبارات نظام بانکی خود در هرسال را با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند که بدلیل اینکه دراستان به غیراز بانک مسکن سایر بانک ها منابعی را برای این موضوع اختصاص نداده اند در این جلسه مطرح و مقرر شد این امر محقق شود.

لازم بذکر است در این جلسه موضوع تعیین تکلیف وضعیت تامین خدمات زیربنایی توسط دستگاه های خدمات رسان و تعیین تکلیف تسهیلات خودمالک طرح نهضت ملی مسکن ابلاغی به بانک ملت بررسی شد،همچنین مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی، مدیران بانک‌های عامل و مدیران دستگاه های خدمات رسان شامل برق،گاز و آب به ارائه گزارشی از حوزه کاری خود پرداختند.

false
true
false
false

true