تبادل اطلاعات و دادههای دیجیتال، عامل مهم قدرت سازمانی است
اخبار بانک و بیمه پایشگر– رئیس کل بیمه مرکزی از تبادل اطلاعات و دادههای دیجیتال به عنوان یک عامل قدرت سازمانی نام برد و خاطرنشان کرد: مهندسی اطلاعات و معماری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین محافظت از دادههای ارزشمند و اشتراکگذاری آن با مجموعههای ذینفع به برتری سازمانی منتهی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی در نشست مشترک با مدیران عامل صنعت بیمه با اشاره به اهمیت همایش روز ملی بیمه و تقویت بخشهای علمی و اجرایی آن، اظهار داشت: ایجاد تعاملات صنعت بیمه در حوزههای گوناگون با نهادهای اثرگذار اقتصادی، قضایی، قانونگذار و نظایر آن تقویت میشود.
رئیس کل بیمه مرکزی از تبادل اطلاعات و دادههای دیجیتال به عنوان یک عامل قدرت سازمانی نام برد و خاطرنشان کرد: مهندسی اطلاعات و معماری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین محافظت از دادههای ارزشمند و اشتراکگذاری آن با مجموعههای ذینفع به برتری سازمانی منتهی خواهد شد.
دکتر استادهاشمی با قدردانی از حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و مدیران عامل شرکتهای بیمه در نشستهای هماندیشی با نهاد ناظر صنعت بیمه، بر ضرورت گسترش همکاریها تاکید کرد.وی از آمادگی بیمه مرکزی برای بهرهگیری از توان تخصصی مدیران و کارشناسان صنعت در تدوین مقررات و اصلاح آیین نامهها خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی و تقویت کانونهای ارزیابی و شایسته گزینی، مسیر توسعه صنعت بیمه هموارتر خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت دارا بودن پیوست فناوری در اصلاح آیین نامههای بیمهای، ترکیب سرمایه انسانی باتجربه و نیروهای متخصص جوان را عامل اساسی پویایی صنعت بیمه، عنوان کرد و دور تازه تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر با شرکتهای بیمه را راهگشا دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتصاب نیروهای شاخص و متخصص در پستهای بلاتصدی بیمه مرکزی به عنوان یکی از مصادیق بارز شایستهگزینی یاد کرد و گفت: انتخاب مدیران بیمه مرکزی با نگاه ویژه به اصول شایسته گماری و همچنین ظرفیتهای داخلی و قابلیتهای مدیریتی و حرفهای صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، دکتر استادهاشمی حفظ و بهره وری صحیح منافع و منابع صنعت بیمه را در راس اولویتهای نهاد ناظر دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار بستهایم تا حرف صنعت بیمه را با صدای بلند به گوش سیاستگذاران اصلی اقتصاد کشور برسانیم.
سکاندار صنعت بیمه با تشریح برنامههای مرتبط با روز ملی بیمه به رویکرد مساله محور برای حل مشکلات و معضلات اساسی صنعت در نشستهای جنبی همایش اشاره کرد و از مدیران شرکتهای بیمه خواست تا برای راه اندازی همایشهای تخصصی و رویدادهایی نظیر رونمایی از محصولات و خدمات تنها به یک روز خاص اکتفا نکنند.
رئیس کل بیمه مرکزی از حرکت های فرهنگسازانه نظیر آیین زنگ بیمه به عنوان فرصت همگانی برای معرفی ظرفیتهای بیمهای کشور نام برد و از شرکتهای بیمه خواست در این حوزهها مشارکت فعال تری داشته باشند.
دکتر استادهاشمی در پایان با اشاره به خدمات ارزنده متولیان پیشین صنعت بیمه از تلاشهای مهندس مجید بهزادپور رئیس کل سابق بیمه مرکزی و دکتر سید محمد کریمی دبیرکل پیشین سندیکای بیمه گران ایران _ در برپایی همایش یادشده، تقدیر کرد.
در این دیدار مدیران ارشد صنعت بیمه ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیشنهادهایی برای بهبود فرایند برگزاری همایش ملی بیمه در آذرماه سال جاری مطرح کردند.شایان ذکر است در جلسه یادشده مدیران عامل، نظرات خود را به دو صورت کتبی و شفاهی اعلام کرده و از رویکرد نوین بیمه مرکزی برای هماندیشی در قالب نظرسنجی چگونگی برپایی همایش سیزدهم آذر قدردانی نمودند.همچنین در این نشست که با محوریت چگونگی برپایی آیین روز ملی بیمه برگزار شد، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و تنی چند از مدیران نهاد ناظر حضور داشتند.