×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true

تداوم رشد شاخص بورس در روز میانی هفته

اخبار بورس پایشگر- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با ۲ هزار و ۱۴۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۰ واحد افزایش به ۴۰۹ هزار و ۶۸۴ واحد و شاخص قیمت با ۶۱۹ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۱۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۱۹۰ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۵۰۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۶۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۹۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۶۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۲۶ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۱۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۷۰ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۱۰۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۷ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۷۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۸ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۲ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۶۱ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۲ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۱۹۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۴ هزار و ۴۹۹ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین توزیع داروپخش (دتوزیع)، بهمن دیزل (خدیزل)، داروسازی دانا (ددانا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و پخش هجرت (هجرت) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

false
true
false
false

true