×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تداوم عرضه خودرو در بورس/ شورای عالی بورس فردا جلسه دارد

تداوم عرضه خودرو در بورس/ شورای عالی بورس فردا جلسه دارد

اخبار بورس پایشگر- مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه احتمالا فردا شورای عالی بورس نامه شورای رقابت را بررسی می کند، گفت: عرضه خودرو در بورس تا زمان تصمیم گیری شورای عالی بورس تداوم می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، امیر مهدی صبائی در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: فردا در شورای عالی بورس جلسه داریم و به احتمال زیاد نامه شورای رقابت در مورد عرضه خودرو در بورس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس افزود: باید توجه شود که عرضه خودرو در بورس در شورای عالی بورسی مورد تصویب قرار گرفت که دادستانی، وزیر صمت و… نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: عرضه‌هایی که این هفته در حوزه خودرو داریم تداوم خواهد داشت و چنانچه درخواستی برای عرضه خودرو از طرف هر کدام از خودروسازان دریافت کنیم در صورت احراز شرایط، عرضه انجام می‌شود.

صبائی گفت: بورس کار خود را ادامه می‌دهد مگر اینکه شورای عالی بورس تصمیم دیگری بگیرد.

به جای قیمت گذاری، برای حجم عرضه فرمول بدهید

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس افزود: در حال حاضر نه عرضه کننده و نه مصرف کننده از وضعیت صنعت خودرو راضی نیستند؛ با تداوم سیستم قرعه کشی نه مصرف کننده با قیمت مصوب خودرو می خرد و نه زیان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خودروساز کم می‌شود.

وی گفت: توصیه ما این است که به جای قیمت گذاری دستوری، فرمول حجم عرضه را تعیین کنند زیرا اگر عرضه متناسب با تقاضا تعیین شود قیمت به صورت خودکار تنظیم می‌شود و دیگر نیازی به تنظیم گری قیمت نیست.

false
true
false
false

true