×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تذکر کمیسیون اقتصادی مجلس به وزارت اقتصاد/ رییس کل بیمه مرکزی باید هر چه زودتر معرفی شود

تذکر کمیسیون اقتصادی مجلس به وزارت اقتصاد/ رییس کل بیمه مرکزی باید هر چه زودتر معرفی شود

اخبار بانک و بیمه پایشگر- کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعلل در معرفی رئیس کل جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری-تحلیلی پایشگر، حجت‌الاسلام محمد باقری بنایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از بخش‌ها به ویژه بیمه مرکزی، شاهد نوعی تعلل در انتخاب رییس و مدیران عامل جدید شرکت های بیمه هستیم که ای کاش این اتفاق رخ نمی‌داد، چراکه هرگونه تاخیر در انتخاب رییس و اعضای هیئت مدیره، ضربات سنگینی را بر بدنه بیمه کشور، به ویژه بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای وارد خواهد کرد.

باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دلیل تأخیر در انتخاب رییس بیمه مرکزی چیست؟ به خبرنگار “پایشگر” گفت: بنگاه‌های اقتصادی و وزارتخانه‌هایی که دغدغه دارند باید وضعیت  مدیران عامل و مسئولان آنها مشخص شده و هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند تا سریعتر مشکلات مردم حل شود.

او افزود: در بسیاری از بخش‌ها به ویژه بیمه مرکزی، شاهد نوعی تعلل در انتخاب رییس و مدیران عامل  شرکت‌های بیمه هستیم که ای‌کاش این اتفاق رخ نمی‌داد، چراکه هر گونه تاخیر در انتخاب رییس و اعضای هیئت مدیره، ضربات سنگینی را بر بدنه بیمه کشور به ویژه بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای وارد خواهد کرد. سیاستگذاری‌هایی که این دولت انجام داده، به ویژه در بحث بیمه همگانی که مجلس یازدهم آن را به تصویب رسانده است دچار مشکلاتی است، از این رو با تعیین تکلیف سریع‌تر بیمه مرکزی، برخی بیمه‌ها هم تعیین تکلیف خواهند شد.

 

 

 

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد هرگونه تعلل در این سطوح، قابل دفاع نیست همان گونه که در شرکت ها و سایر وزارتخانه‌ها، متاسفانه شاهدیم که یا باید هر چه زودتر برخی از مدیران ستادی ابقاء و یا تعیین تکلیف شوند و کنار بروند وگرنه هر گونه تأخیر و تعلل در تعیین تکلیف مدیران سابق دولتی، ضربات سنگینی بر بدنه اجرایی کشور وارد می‌کند.

باقری بنابی اشاره کرد: برای حل این مشکل، دولت آقای رئیسی باید تیم اقتصادی‌اش را هماهنگ کند، به ویژه در بیمه مرکزی که مادر  و سیاستگذار همه شرکت‌های بیمه در کشور است.

او در پاسخ به این سوال که درباره علت تأخیر در معرفی رییس بیمه مرکزی در کمیسیون اقتصادی بحثی با وزیر اقتصاد صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی در ارتباط با افراد بحثی صورت نمی‌گیرد اما تذکراتی را به وزارت اقتصاد و آقای خاندوزی داده شده که هر چه سریع تر بیمه مرکزی تعیین تکلیف شود.

false
true
false
false

true