×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان

تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان

اخبار بین‌الملل پایشگر– اعتراضات دانشجویی در آمریکا همچنان ادامه داشته و پلیس برای متفرق کردن جمعیتی که در اعتراض بازداشت مخالفان جنگ غزه در دانشگاه تگزاس تجمع کرده بودند، از اسپری فلفل استفاده کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، تارنمای آستین کرونیکل نوشت: روز دوشنبه دانشگاه تگزاس در آستین صحنه اعتراضات دانشجویی بود و نیروهای دولتی و پلیس این شهر بار دیگر اعتراضات مسالمت آمیز را به هرج و مرج و درگیری بین دانشجویان و پلیس کشیدند.

این گزارش افزود گروهی متشکل از ۵۰ نفر با برپایی چادر در محوطه چمن این دانشگاه تجمع کردند و نشانه و تابلوهایی آنها را محاصره کرده بود که در آنها «خودداری از سرمایه گذاری» در نسل کشی فلسطینی ها در غزه خواسته شده بود.

ابتدا ۱۰ نفر از نیروهای پلیس در صحنه حضور داشتند اما تا ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی صدها پلیس از جمله پلیس دانشگاه، پلیس شهر و سربازان دولتی آنها را به همراه جمعیت حامی شان محاصره کردند.

سربازان دولتی که بسیاری از آنها به تجهیزات ضد شورش مجهز بودند با جمعیتی که معترضان را محاصره کرده بودند، رو به رو شده و افرادی که چادر زده بودند را دستگیر کردند.

با گذشت زمان و گرم تر شدن هوا پزشکان با آوردن بطری های آب معترضانی که بیهوش یا دچار گرمازدگی شده بوند را به بیرون از محل کمپ های اعتراضی انتقال دادند.

نیروهای پلیس دستورهای متعددی را برای متفرق کردن جمعیت صادر کردند. آنها به دستگیری افراد ادامه می دادند و گاه آنها را روی زمین می کشیدند. معترضان در مقابل شعار «تو شکست خوردی» و «فلسطین را آزادکنید» سر می دادند.

تارنمای آستین استیتمن نیز گزارش داد: بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان حامی فلسطین روز دوشنبه در دانشگاه تگزاس بازداشت شدند. این بازداشت ها به دنبال برپا کردن چادر برای درخواست از این دانشگاه برای قطع ارتباط با تولیدکنندگان سلاح در آمریکا و آتش بس در غزه بود.

این تارنمای آمریکایی تایید کرد که پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترض از اسپری فلفل استفاده کرده است.

یک کارشناس ارشد بیوشیمی این دانشگاه به این رسانه گفت در حالی که دانشجویان تلاش می کردند خودرو حامل معترضان را متوقف کنند اسپری فلفل بر روی آنها پاشیده شده است.

با اصرار دانشجویان به ادامه اعتراضات به نظر می رسد مقامات آمریکا که در جلوگیری از آنها مستاصل شده اند با اجرای برنامه هایی سعی در ارعاب دانشجویان دارند. در تازه ترین اقدام دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادرهای خود و مقاومت و اصرار دانشجویان بر خواسته های ضد اسرائیلی خود، تعلیق آنان را از ادامه تحصیل آغاز کرد.

دانشگاه کلمبیای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به دانشجویان حامی جنبش همبستگی با مردم غزه که در این دانشگاه بیشتر از یک هفته است اردو (چادر) زده اند، اخطار داد اگر تا بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، چادرها را تخلیه نکنند، تعلیق خواهند شد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، تاکنون ادعاهای این کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات را زیر سوال برده است.

false
true
false
false

true