×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تنظیم‌گران صنعت مالی از فرصت نمایشگاه استفاده کنند/نمایشگاه صنعت مالی چگونه به کمک بازار پول می‌آید؟

تنظیم‌گران صنعت مالی از فرصت نمایشگاه استفاده کنند/نمایشگاه صنعت مالی چگونه به کمک بازار پول می‌آید؟

اخبار بانک و بیمه پایشگر– صابر عسکر پور، هم‌افزایی، انتقال و دسترسی به دانش مالی و هم‌چنین افزایش آگاهی را رسالت مهم نمایشگاه صنعت مالی دانست و نقش آن را در بازار پول بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگربه نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، صابر عسکر پور عضو هیات مدیره و معاون امور مالی بانک مسکن در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی با اشاره بر اهمیت این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه‌ صنعت مالی از این حیث که تمامی بازیگران نظام تامین مالی کشور شامل بازار پول، بازار سرمایه و بازار بیمه را گرد هم می‌آورد؛ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: همه بازیگران نظام تامین مالی با حضور در این نمایشگاه و هم‌اندیشی از آخرین‌ ایده‌ها، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های همه بازار مطلع می‌شوند و می‌توانند از اطلاعات به‌روز برخوردار شوند. این نشست‌ها می‌تواند با نظریه‌های تخصصی افراد مطلع و صاحب‌نظر مانند وزیر اقتصاد برای فعالان صنعت مالی راهگشا باشد.

‌صابر عسکر پور درباره‌ اثربخشی این نمایشگاه در حوزه صنعت مالی تصریح کرد: فراموش نکنیم این نمایشگاه زمانی می‌تواند اثربخش باشد و برای فعالان صنعت مالی دستاورد عینی و انضمامی داشته باشد که تنظیم‌گران سه ضلع صنعت مالی یعنی بانک مرکزی در حوزه‌ی بازار پول، سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه و بیمه ‌مرکزی در حوزه بازار بیمه به یک هماهنگی خاصی دست پیدا کنند.

معاون امور مالی بانک مسکن خاطرنشان کرد: هماهنگی تنظیم‌گران صنعت مالی در این نمایشگاه امکانی فراهم می‌کند که هرکدام از فعالان از امکانات یکدیگر بهره‌مند شوند. هرکدام از فعالان صنعت مالی امکاناتی دارند که این نمایشگاه می‌تواند دسترسی فعالان نسبت به امکانات همدیگر را تسهیل کند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به دستاورد نمایشگاه صنعت مالی برای بانک‌ها، افزود: در کشور ما عمدتا اقتصاد بانک محور است، یعنی حجم و زحمت بیشتر تامین مالی بر عهده بانک‌هاست و این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند به کمک بانک‌های بیاید.

وی ادامه داد: بانک‌ها ازیک‌طرف برای تامین مالی در صف اول قرار دارند و از سوی دیگر هنگام مشکلات نظام اقتصادی به‌عنوان مرجع ایجاد مشکل معرفی‌شده و مورد مواخذه قرار می‌گیرند. ما همواره دیده‌ایم که بانک‌ها به‌عنوان برهم زننده‌ تعادل صنعت مالی معرفی‌شده‌اند.

عسکر پور در پایان تاکید کرد: نمایشگاه صنعت مالی در کنار کارکردهای عملیاتی و ایجاد هم‌افزایی میان اضلاع مختلف صنعت مالی، یک امکان بزرگ برای افزایش آگاهی در دو سطح عمومی و تخصصی است.

false
true
false
false

true