×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تهدید گوگل توسط ترامپ

پایشگر-ترامپ در تازه ترین حمله خود به رسانه ها، گوگل را تهدید کرد.
به گزارش پایشگر، دونالد ترامپ مدعی شد نتایج جستجوی گوگل برای “اخبار ترامپ”، تنها شامل گزارش های رسانه های اخبار جعلی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در توئیتر نوشت:«نتایج جستجوی گوگل برای “اخبار ترامپ” فقط گزارش های رسانه خبری جعلی را نشان می دهد. به بیان دیگر، آنها گزارش ها را برای من و دیگران تغییر می دهند، طوری که تقریبا همه داستان ها و اخبار ناگوار است. رسانه جعلی «سی ان ان» برجسته است. رسانه های جمهوری خواه، محافظه کار یا منصف نیز از دور خارج می شوند. آیا این غیرقانونی نیست؟ ۹۶ درصد نتایج جستجوی “اخبار ترامپ” از رسانه های ملی گرای چپ است که این بسیار خطرناک است. گوگل و سایرین، صدای محافظه کاران را سرکوب و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می کنند. آنها هر آنچه را که می بینیم یا نمی توانیم ببینیم، کنترل می کنند. این اوضاع بسیار جدی است و به آن رسیدگی خواهد شد!»
پس از این پیام های توئیتری، ترامپ در دفتر کار خود نیز به این موضوع پرداخته و این بار توئیتر و فیسبوک را نیز متهم کرد. وی گفت: گوگل، توئیتر و فیسبوک در زمینی بسیار مشکلدار گام برمی دارند و باید خیلی مراقب باشند.
شرکت گوگل بلافاصله پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ترامپ در بیانیه این اتهام ها را رد کرده و گفت که هیچ دستور کار سیاسی ندارد و نتایج این موتور جستجو در راستای هیچ ایدئولوژی سیاسی نیست.
رئیس جمهوری آمریکا همواره از پوشش اخبار مربوط به دولت او از سوی رسانه های مخالف انتقاد کرده و آن ها را به سیاه نمایی متهم کرده است.
وی پیشتر در پیامی رسانه های منتقد را «دشمن مردم» خواند که موجی از انتقادها علیه او را برانگیخت به طوری که بیش از ۳۵۰ روزنامه آمریکایی سرمقاله یک روز خود را به انتقاد از ترامپ اختصاص دادند.
به گزارش آریا،چند روز پیش نیز دونالد ترامپ در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: رسانه های اجتماعی بزرگ ، میلیون ها نفر را ساکت می کنند.ما نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم، حتی اگر به این معنا باشد که مجبور باشیم اخبار جعلی مانند خبرهای سی ان ان را باز هم بشنویم، رسانه هایی که میزان محبوبیت آنها به شدت آسیب دیده است. مردم باید خودشان، بدون سانسور، متوجه شوند چه چیز درست و واقعی است و چه چیز نیست.

کاخ سفید تهدید ترامپ علیه گوگل را عملی می کند
پس از ادعای ترامپ مبنی بر نقش موتور جستجوی گوگل در پوشش منفی اخبار مربوط به وی و تهدید این شرکت، کاخ سفید اعلام کرد که این موضوع را بررسی می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «لری کودلا» مشاور اقتصادی ترامپ گفت که کاخ سفید به رفتار گوگل پرداخته و قصد دارد تحقیقات و تحلیل هایی را در این زمینه انجام دهد.
اگرچه کودلا به هیچ جزئیاتی در این باره اشاره نکرد، این موضوع مربوط به تهدید ترامپ علیه شرکت گوگل است که از سوی وی متهم به همسویی با رسانه های جناح چپ آمریکا شده است.
ترامپ پیشتر در پیامی توئیتر مدعی شد که موتور جستجوی گوگل برای جستجوی عبارت «اخبار ترامپ» (Trump news) تنها اخبار پوشش داده شده از سوی رسانه هایی را نشان می دهد که وی آن ها را «رسانه های اخبار کذب» خطاب می کند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین با این ادعا که ۹۶ درصد نتایجی که گوگل برای عبارت `اخبار ترامپ` نشان می دهد، مربوط به رسانه های جناح چپ این کشور و اخبار منفی است، گوگل را تهدید به بررسی این موضوع کرد.

حمله ترامپ به ۳۱ روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۸
چند روز پیش روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اینکه دونالد ترامپ از هر چه خوشش نیاید آنرا اخبار جعلی عنوان کند خطری واقعی برای دموکراسی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ پایگاهی فعال در زمینه آزادی رسانه‌ها در آمریکا گفته است که رسانه‌های آمریکا تاکنون بار‌ها مورد حملات شدید رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته اند، ولی اخیرا این حملات برای این رسانه غیرقابل تحمل شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره، برنامه «من واشنطن» (از واشنگتن) را به موضوع درگیری و تنش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رسانه‌های این کشور اختصاص داد. گزارشگر این شبکه در این باره گفت: در زمانی که در حدود ۳۵۰ نشریه آمریکایی سرمقاله‌های خود را درباره آزادی بیان می‌نویسند و از نوشته‌های ترامپ انتقاد می‌کنند، رئیس جمهوری آمریکا توئیت می‌زند که رسانه‌های جعلی آمریکا نمایندگان حزب مخالف هستند و برای کشور مضرند. روزنامه بوستون گلوب نوشت بزرگی آمریکا در این است که رسانه هایش حقیقت را آزادانه در برابر دولت بیان کنند.
کارشناسان می‌گویند سرمقاله روزنامه‌ها لحن خصمانه ترامپ در برابر رسانه‌ها را تغییر نمی‌دهد، زیرا او گمان می‌کند که اقدامات و سخنانش شور طرفدارانش را بیشتر می‌کند.  بر اساس آماری که یک پایگاه فعال در زمینه آزادی رسانه‌ها در آمریکا منتشر کرده است در سال ۲۰۱۸ سی و یک روزنامه نگار مورد هجوم (ترامپ) قرار گرفته اند.
روزنامه واشنگتن تایمز در سرمقاله‌ای نوشت روزنامه نگاران هم انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند، اما اینکه ترامپ از هر چه خوشش نیاید آنرا اخبار جعلی عنوان کند خطری واقعی برای دموکراسی است.
هر چند انتقادات ترامپ از رسانه‌ها از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و در زمان ریاست جمهوری‌اش ادامه یافت، اما به نظر می‌رسد این انتقادات به حدی رسیده است که رسانه‌ها دیگر تاب تحمل آن‌ها را ندارند.

false
true
false
false

true