×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ثبت‌نام بیش از ۵ هزار نفر برای حج تمتع در کمتر از ۴۸ ساعت

ثبت‌نام بیش از ۵ هزار نفر برای حج تمتع در کمتر از ۴۸ ساعت

اخبار اجتماعی پایشگر- مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز ثبت‌نام حج تمتع از ۱۵ دی ماه گفت: در کمتر از ۴۸ ساعت اولیه پنج هزار و ۹۴ نفر برای اعزام در سامانه این سازمان ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مهران فرشید اظهار داشت: طبق اطلاعیه قبلی سازمان حج و زیارت زائران واجد شرایط حج تمتع می توانند برای تکمیل اطلاعات خود و واریز مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت به سامانه این سازمان مراجعه و اقدامات ثبت نام خود را به انجام برسانند.

اعزام ۸۷۵۵۰ نفر به حج تمتع

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز پیش تر گفته بود: ثبت‌نام ودیعه‌گذاران حج تمتع اسفندماه سال ۸۵ از روز جمعه ۱۵ دی ماه جاری در سراسر کشور آغاز شد و سامانه ثبت نام به صورت ۲۴ ساعت فعال و روند عادی خود را طی می‌کند.

غلامرضا رضایی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان خواهند شد.

وی با تاکید براینکه از تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر اعزامی حج تمتع پیش رو ۲۵۵۰ نفر شامل نیروهای ستادی در قالب امدادی، پزشکی، خدمات و غیره خواهند بود، اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت ایران به مرز ۹۰ میلیون نفر در حال رایزنی با مسئولان حج عربستان برای افزایش سهیمه حج تمتع هستیم.

وی ادامه داد: همچنین برای افزایش سهمیه حج تمتع مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه در حال انجام است.

رضایی با اشاره به قیمت اولیه سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۳ گفت: متقاضیان حج تمتع در زمان ثبت‌نام حدود یک میلیون تومان ودیعه‌گذاری کردند.

قیمت حج تمتع هنوز مشخص نیست

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: محاسبه کامل درباره قیمت حج هنوز انجام نشده است، این مبلغ با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود. برای کاروان‌هایی که در روزهای پایانی حج اعزام می‌شوند، زمان کوتاه‌تری را درنظر گرفته‌ایم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ادامه داد: بر همین اساس ممکن است قیمتی که اکنون اعلام می‌شود، کارشناسی نباشد اما در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، این مبلغ علی‌الحساب، ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

وی درباره کاهش مدت زمان سفر حج تمتع اظهار داشت: کشور عربستان در این‌ باره تمهیداتی دارد؛ کشورهایی که بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت زائر دارند ملزم هستند سفری ۳۰ روزه داشته باشند، همچنین باید ظرفیت ناوگان هواپیمایی داخلی را درنظر گرفت، ما برای کاروان‌هایی که در روزهای پایانی حج اعزام می‌شوند، زمان کوتاه‌تری را درنظر گرفته‌ایم و کوتاه شدن زمان حج تاثیری بر هزینه این سفر ندارد.

رضایی افزود: برای حج ۱۴۰۳، ودیعه‌گذاران از ۱۵ دی ماه سال جاری در سه مرحله فراخوانده می‌شوند؛ نخست افرادی که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌ و ۴۸ ساعت فرصت ثبت نام دارند و در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ که این دسته نیز تنها ۴۸ ساعت زمان برای ثبت نام در سامانه را دارند اما در مرحله سوم برای ودیعه‌گذارانی که تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ ثبت نام کرده اند ۷۲ ساعت فرصت نام نویسی در نظر گرفته شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه اظهار داشت: پس از پایان زمان ثبت نام ودیعه گذاران ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان ها مراحل ثبت نام به صورت روز شمار اعلام و به انجام خواهد رسید.

false
true
false
false

true