×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ثبت تراز مثبت دو هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی با کاهش سهم رشته‌های پر ریسک/ بیمه البرز ۶۹۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد

ثبت تراز مثبت دو هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی با کاهش سهم رشته‌های پر ریسک/ بیمه البرز ۶۹۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد

اخبار بانک و بیمه پایشگر– بیمه البرز در هفت ماه نخست سال جاری توانست چهار هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند و همچنین با اصلاح پرتفوی خود سهم رشته‌های پر ریسک را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، بر اساس تازه ترین گزارش بیمه البرز منتهی به پایان نخسیتن ماه پاییز سال جاری، این شرکت در مهرماه توانست ۶۶۶ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند و در مقابل ۵۲۱ میلیارد تومان از زیان بیمه‌گذاران خود را جبران کرد. این شرکت مهر ماه سال گذشته ۲۹۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید و همچنین ۳۷۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود.
این شرکت بزرگ بورسی که با سرمایه ثبت شده نزدیک به ۲۸۸۵ میلیارد تومان در بورس تهران فعال است، در مجموع هفت ماه نخست سال جاری چهار هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل دو هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد و توانست تراز عملیاتی مثبت دو هزار و۱۴۴ میلیارد تومان را ثبت کند.
این شرکت در دوره مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید و یک هزار و۵۳۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت دو هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان بود.
بیمه البرز بیشترین حق بیمه تولیدی را در سرفصل‌های درمان با سهم ۲۴ درصدی، ثالث با سهم ۲۱ درصدی، آتش سوزی با سهم ۱۶ درصدی، مسئولیت با سهم هفت درصدی و بدنه خودرو با سهم هفت درصدی تولید کرد. این درحالی است که در دوره مشابه سال گذشته درمان ۳۸ درصد، ثالث۲۰ درصد، آتش سوزی ۸ درصد، مسئولیت ۷ درصد و بدنه خودرو۶ درصد سهم داشتند.

در بخش پرداخت خسارت؛ درمان با سهم ۵۹ درصدی، ثالث با سهم ۱۴ درصدی، آتش سوزی با سهم ۴ درصدی، مسئولیت با سهم ۳ درصدی و بدنه خودرو با سهم ۸ درصدی بیشترین خسارت پرداخت شده بود و دوره مشابه سال گذشته نیز درمان ۵۶ درصد، ثالث ۱۷ درصد، آتش سوزی ۳ درصد، مسئولیت ۵ درصد و بدنه خودرو۸ درصد سهم داشتند.
گزارش خبرنگار پایشگر حاکی است: بررسی پرتفوی بیمه البرز نشان می‌دهد این شرکت سهم رشته پرریسک درمان را ۱۴ درصد کاهش داده است که این امر می‌تواند در کاهش و کنترل ریسک شرکت و همچنین سود آوری آن نقش مهمی داشته باشد.
لازم به یادآوری است که بیمه البرز در تازه ترین گزارش از صورت‌های مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، ۶۹۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته که ناشی از عملکرد موفق این شرکت در عملیات بیمه گری، بخصوص در بخش سرمایه گذاری منابع بیمه‌ای است .

false
true
false
false

true