×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حاج قاسمی که می شناسیم

حاج قاسمی که می شناسیم

 

اخبار فرهنگی هنری پایشگر- از زمانی که حاج قاسم به شهادت رسیده تا تاکنون فعالیت های بسیاری انجام شده است ، درواقع حاج قاسم، پس از شهادت ، بیش ازپیش شناخته و به چهره ای جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،در میان فعالیت هایی که برای شناخت بیشتر این  مجاهد شهید، صورت گرفته نویسندگان و شاعران سهم زیادی داشتند. ثبت و انتشار آثا رمرتبط با زندگی و رشادت ها از جمله کارهایی است که در این مدت منتشر شده است. البته ذوق و قریحه شاعران را هم نباید از نظر دور داشت. شاعرانی که با اشعار خود،همچنان یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی می دارند.

 

در بین فعالیت ها و تلاش هایی که  از سوی اهالی قلم و ناشران ، در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران نمود پیدا کرده ، حضور تمامی آثار مرتبط با  حاج قاسم است که در غرفه انتشارات “مکتب حاج قاسم” زیر نظر بنیاد حفظ و نشر آثار شهید ، عرضه شده است.

این ناشر کتاب هایی را در ارتباط با این شخصیت منتشر کرده است .در واقع پس از شهادت سردار تاکنون قریب به ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر و عرضه شده است. دراین میان اما تعدادی از کتاب ها دارای ویژگی ها و قابلیت های  خاصی بودند که آنها را متمایز کرده و البته با اقبال خوبی هم از سوی مخاطبان  روبه روشده اند و جزو کتاب های برگزیده قرار گرفته اند.

 

جلد اول “آورتین” از مجموعه رمانی است  که در خصوص مبارزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مقام فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اشرار و اشرار جنوب ایران به رشته تحریر در آمده است .نام کتاب برگرفته از منطقه‌ای ، حد فاصله استان کرمان و سیستان و بلوچستان است. روستایی دور افتاده که یادآور حماسه شهامت تدبیر و مبارزه حاج قاسم در برابر اشرار و دفاع از مردم محروم  است .در این کتاب به چگونگی آزادسازی سربازان نیروی انتظامی و مردمی که توسط سلمان خان نهتانی از اشرار معروف سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته شده بودند و به خاک افغانستان منتقل شدند؛ پرداخته شده کتاب دیگر” سلیمانی عزیز” است که گذری بر زندگی گفتار و رفتار شهید سلیمانی دارد .

نویسندگان سعی کردند با انتخاب بخش هایی درخشان از خاطرات و با بهره گیری از ادبیات داستانی و جذاب، قاب های تامل برانگیز از شخصیت حاج قاسم سلیمانی را در منظر مخاطب قرار دهند که بی درنگ نمی‌توان ازکنارشان  گذشت.روایت‌هایی برگزیده از گفته‌ها و نوشته‌های همرزمان حاج قاسم سلیمانی و تجربه‌های کمتر شنیده شده از همنشینی و مصاحبت با حیات طیبه آن شهید در این کتاب نقل شده است . در این کتاب همچنین وصیت نامه و تصاویری از آن شهید منتشر شده است.

کتاب” شاید پیش از اذان صبح”،” شرح دلبری”، عقل سرخ”،” میدان های سخت”،” هزار جان گرامی “،”روزی روزگاری قاسم سلیمانی”،” حاج قاسمی که من می شناسم”،” معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی”، “عروج ستاره”،” حاج قاسم سلام”،” یزله بر دجله”و” ابر قدرت خداست “از جمله مهم‌ترین کتاب‌هایی هستند که در این زمینه منتشر شدند و این کتاب ها جزئی از آثار برگزیده  در میان بیش از ۵۰۰ اثری  است که در خصوص آن شهید بزرگوار منتشر شده است.

 

 

false
true
false
false

true