×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حماس: تخریب منازل مسکونی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر جنایت است

حماس: تخریب منازل مسکونی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر جنایت است

اخبار بین‌الملل پایشگر– جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تخریب منازل فلسطینیان و آواره کردن ساکنان آن توسط رژیم اشغالگر جنایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، در بیانیه حماس آمده است که سیاست رژیم اشغالگر در تخریب منازل و آواره کردن ساکنان آنها جنایت پاکسازی قومی است که تنها باعث افزایش پایبندی مردم ما به سرزمین و مقدساتشان خواهد شد.

حماس افزوده است: مجبور کردن پنج خانواده فلسطینی به تخریب خانه‌هایشان و آواره کردن نزدیک به ۳۰ نفر از ساکنان محله «وادی قدوم» در قدس اشغالی از سوی مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت جدیدی است که توسط دولت اشغالگر فاشیست در برابر دید جهانیان انجام می‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی در ادامه آورده است: این جنایت تشدید سیاست پاکسازی قومی اشغالگران با هدف تغییر چهره شهر اشغالی قدس و یهودی سازی این شهر است.

حماس اعلام کرد، حمله فاشیستی به خانه‌های شهروندان فلسطینی، تخریب آنها، آزار و اذیت صاحبان آنها و جلوگیری از ساخت و ساز و بازسازی که با کارزار جنون آمیز اشغالگران در ساخت و توسعه شهرک‌ها همراه است، می‌طلبد که جامعه جهانی به مسئولیت‌های خود پایبند بوده و دست رژیم جنایتکار را از مردم فلسطین و اموال آنها کوتاه کند.

حماس تاکید کرده است که مردم فلسطین به مقاومت خود در برابر این رژیم ادامه خواهند داد و تمام تلاش‌های رژیم اشغالگر فاشیستی برای از بین بردن آرمان ملت فلسطین تنها باعث افزایش پایبندی آنها به سرزمین و مقدساتشان خواهد شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی ظهر سه‌شنبه با یورش به شهرک «سلوان» در حومه قدس اشغالی، دست به تخریب خانه فلسطینی‌ها زدند. در این تخریب ۲ آپارتمان که پنح خانواده با تعداد ۳۰ نفر در آن زندگی می‌کردند با خاک یکسان شد.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل اول اسفند ۱۴۰۱ (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ ) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

false
true
false
false

true