×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حمله شهپادی اوکراین به یک نفتکش در تنگه کرچ

حمله شهپادی اوکراین به یک نفتکش در تنگه کرچ

اخبار بین‌الملل پایشگر – مرکز هماهنگی نجات دریایی منطقه نووروسیسک روسیه اعلام کرد موتورخانه یک نفتکش در حمله شهپادی (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) اوکراین در تنگه کرچ آسیب دید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، مرکز هماهنگی نجات دریایی منطقه نووروسیسک روسیه اندکی بعد از ساعت ۲ بامداد به‌وقت محلی به خبرگزاری تاس گفت: خدمه‌های این نفتکش سالم هستند و هیچ آسیبی ندیدند. موتورخانه این نفتکش آسیب دید؛ اما این آسیب چندان شدید نیست.

دو یدک‌کش برای کمک به کشتی اعزام شده‌اند و خدمه‌ها در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که این نفتکش آسیب‌دیده را کجا منتقل کنند.

طبق گزارش راشا تودی، مقامات نام این نفتکش را ذکر نکردند. بر اساس کانال‌های تلگرامی مختلف، گفته شده که این نفتکش “متعلق به روسیه” است و در ۴۵ کیلومتری پل کرچ در حمله پهپادی اوکراین آسیب دیده است. تردد روی این پل پیش از نیمه‌شب متوقف شد و مقامات محلی گفتند که خطر یک حمله پهپادی وجود دارد.

اولگ کریوچکوف، مشاور رئیس منطقه کریمه در این خصوص اظهار کرد: صداهای مهیب توسط شهروندان محلی شنیده شده، اما هیچ ارتباطی به پل کریمه ندارد.

همچنین وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد اوکراین در طول شب با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه نیروی دریایی روسیه در شهر نووروسیسک حمله کرد که این حمله توسط ناوهای جنگی روسیه شناسایی و خنثی شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: در طول شب، نیروهای مسلح اوکراین با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه دریایی نووروسیسک حمله کردند؛ اما این حمله با آتش ناوهای روسی خنثی شد.

false
true
false
false

true