×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حناچی: یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیرید

حناچی: یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیرید

اجتماعی پایشگر- پیروز حناچی شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم تصریح کرد: مردمی که تاریخ خود را فراموش کنند به آلزایمر مبتلا می شوند و نوید می دهم یکی از وظایف شورا و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، وی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب تهران نگاری در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهارداشت: حدود سه هفته پیش در جلسه ای یک استاد آلمانی و مدیر شرکت معروف جهانی حضور داشت و می گفت که مردمی که تاریخ خود را فراموش کنند به آلزایمر مبتلا می شوند.
وی تاکید کرد: برای درس گرفتن از تاریخ باید کاری کنیم که علم تاریخ توسعه یابد و نوید می دهم تولید اسناد تاریخی مشابه مجموعه تهران نگاری را دنبال خواهیم کرد تا آلزایمر از مردم تهران دور شود.
حناچی یکی از محاسن این اقدام را الگوبرداری سایر استان ها از آن عنوان و بیان کرد: همچنین در آینده نزدیک فیلمی درباره خیابان لاله زار پایتخت تولید و منتشر خواهد شد.
وی افزود: انتشار چنین اسناد تاریخی منافع زیادی دارد که بسیاری از آنها قابل تشخیص نیست و به طور قطع این کار را ادامه خواهیم داد که منشا خیر خواهد بود.
شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر پیامبر اکرم در مدت کوتاهی توانست دل مردم را تسخیر کند به این دلیل بود که گفت برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده و این پیام باید در زندگی ما جاری باشد.
به گزارش ایرنا اشرف بروجردی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در این آئین با ابراز خرسندی از انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید پایتخت توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: حناچی فردی امین و قوی است.
وی اظهارداشت: با انتخاب حناچی به یاد داستان دختران شعیب افتادم که به پدر خود گفتند موسی دارای دو ویژگی امانت و قدرت است که مبنای مدیریت ایشان خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه قرآن راه را برای ما ترسیم کرده است افزود: باید کسانی را به کار بگماریم که شبهه و شکی نسبت به رفتار آنها وجود ندارد و از این دو خصیصه برخوردار باشد.
بروجردی با اشاره به اینکه مدیر باید امانتدار مال مردم و توانایی و قدرت داشته باشد خاطرنشان کرد: دکتر حناچی به دلیل وجه علمی و حضور در وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران نشان داد از این قدرت برای پیشبرد امور شهر برخوردار هستند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از مجموعه تهران نگاری گفت: جلد نخست این کتاب دربرگیرنده نقشه های تهران و جلد دوم آن همه نوشته هایی را شامل می شود که در روزنامه های تهران قدیم وجود داشته است.
معاون رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوان جلدی را نیز به بزرگان و تاثیرگذاران پایتخت اختصاص داد.
وی یادآور شد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان ‌نهادی فرهنگی برای همکاری با افرادی که دلسوز این سرزمین و به پیشرفت ایران علاقه مند هستند آمادگی دارد.
آیین رونمایی از مجموعه تهران نگاری که قرار بود با حضور سید محمدعلی افشانی شهردار کنونی تهران و پیروز حناچی شهردار منتخب شورای شهر برگزار شود اینک در غیاب افشانی در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه هفته جاری (۲۲ آبان) پیروز حناچی را با ۱۱ رای و در رقابت با عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که موفق به اخذ ۱۰ رای شده بود به عنوان شهردار جدید پایتخت برگزیدند و وزارت کشور باید شهردار جدید را تایید و حکم او را امضا کند.

false
true
false
false

true