×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دلیل نوسانات دلار از دیدگاه رئیس بانک مرکزی

اخبار اقتصادی پایشگر– عبدالناصر همتی در اینستاگرام اعلام کرد: همان گونه که پیش بینی شده بود در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پایشگر، متاسفانه این بار نیز فرصت‌جویان و نوسان‌گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن از جو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه مدتی را در نرخ ارز موجب شدند.

بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در این مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه و تدبیر نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تأمین و با اقدامات لازم ثبات را به بازار ارز برگرداند و آن را در مسیر تعادلی بر پایه بنیادهای بازار و البته مدیریت بانک مرکزی قرار داد. قبلا نیز تاکید کردم که ذخائر اسکناس کشور در وضعیت بسیار مطلوبی است و تسلط و احاطه بانک مرکزی پرقدرت تر از همیشه است.

ذکر این نکته ضروری است که برنامه ها و اقدامات بانک مرکزی در بخش ارزی هم‌راستا با اقدامات اساسی ولی دقیق این بانک در اصلاح و بازسازی نظام بانکی بوده و همچنان هر دو سیاست با قوت ادامه پیدا می کند.

false
true
false
false

true