×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ده‌ها هزار اسرائیلی مجددا علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ده‌ها هزار اسرائیلی مجددا علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

اخبار بین‌الملل پایشگر– حدود ۲۵۰ هزار اسرائیلی در اعتراضات سراسری علیه طرح جنجالی اصلاحات سیستم قضایی دولت بنیامین نتانیاهو بار دیگر به خیابان‌ها رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نوشته اورشلیم پست، این اعتراضات که در بیش از ۶۰ نقطه در اراضی اشغالی شروع شد، برای هفتمین هفته است که برگزار می‌شود. این روزنامه افزود، حدود ۱۳۵ هزار تن تنها در خیابان‌های تل‌آویو در تظاهرات شرکت کردند.

پلیس نیز تعدادی از میادین و خیابان‌های اصلی را همزمان با تظاهرات اعتراضی ضد دولت نتانیاهو را بست این در حالی است که معترضان از نتانیاهو خواسته‌اند به دلیل تحت پیگرد بودنش در مسائل مختلف فساد استعفا کند.

تظاهرات همچنین حیفا، قدس اشغالی و بئر السبع را شامل شد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون و رئیس حزب «یش عتید» گفت: آنها نمی‌توانند دادگاه عالی را از بین ببرند آنهم فقط به این دلیل که نخست‌وزیر با لیستی از اتهامات روبه‌روس است و معاونش مجرم محکوم شده است.

همچنین تزیپی لیونی، وزیر سابق دادگستری گفت، مسؤول این اختلافات بنیامین نتانیاهو است.

مخالفان این طرح اصلاحات را “کودتا” توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که “هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است.”.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است» و علاوه بر این، درها را برای متحدش درعی باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را برعهده بگیرد. اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

تایمز آو اسرائیل نیز نوشت، طرح‌های قوانین اصلاح قضایی دوشنبه ۲۰ فوریه در جلسه کامل کنست (پارلمان اسرائیل) مطرح خواهد شد.

دفتر یاریو لوین، وزیر دادگستری تاکید کرد، دولت به رغم درخواست‌های اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل برای تعویق موعد رای گیری قصدی برای تعویق رای گیری ندارد.

false
true
false
false

true