×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس‌جمهور: کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

رئیس‌جمهور: کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

اخبار سیاسی پایشگر- رئیس جمهور گفت: با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران امروز – ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ – در سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه حضو یافت.

رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.

رئیس جمهور در جمع کارگران نخبه اظهار داشت: خدا را شاکریم که نشست ما بعد از جلسه بسیار با شکوهی که در محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود، تشکیل می‌شود که ما از رهنمودهای ایشان بهره ببریم،‌ مدیران و محافل کارگری تلاش کنند، سازو کارهای لازم برای اجرایی شدن فرمایشات ایشان را بیاندیشند، قانون و سیاست‌های نظام در جهت رشد اقتصادی و تولید مصوب شده است که باید اجرایی شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه این جلسه در کارخانه بزرگی که کارگران عزیز آن کارهای بسیار مهم و قابل عرضه‌ای را تولید می‌کنند برگزار شده است،گفت: محصولاتی که در اینجا می‌بینید به دست توانای کارگران ساخته شده است که نشان دهنده توانایی کشور ماست، نشان دهنده ذوق و سلیقه و تلاش کارگران و مهندسان عزیز ماست. اینها نمونه‌ای است که ثابت می‌کند در این کشور کارهای بزرگی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند، اظهار داشت: محور تولید کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران نقش بی‌بدیلی است و لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت گیرد که روز به روز تولید ما در کیفیت و کمیت رشد پیدا کند. تولیدات ما باید استانداردها و شاخص‌ها را داشته باشد و باید تولید برتری داشته باشیم که در دنیا بهترین باشد و این از ملت ما برمی‌آید که حتی بالاتر از استانداردهای ضروری می‌توانند کالاها را تولید و عرضه کنند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: این امیدآفرین است که عزیزان ما علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و برخی کاستی‌ها، تولیدات امیدآفرین برای کشور دارند و این همان است که رهبری تاکید کردند که باید تلاش‌ها و اقدامات امیدآفرین توسعه یابد.

ما پای کار ایرانیم؛ کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

رئیس جمهور با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم»اظهار داشت: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

رئیس جمهور محور همه تلاش ها را در فعالیت و تولید دانست و گفت: محور در تولید هم کارآفرینی و هم نقش کارگران است که بی بدیل بوده و بنابراین باید همه حمایت ها اعم از حقوقی، مالی، اجتماعی از کار و کارگر شکل بگیرد.

آیت الله رئیسی بر کیفی و کمی بودن تولیدات تاکید کرد و افزود: باید تولیدات باکیفیتی داشته باشیم. ملت ما نشان دادند که می تواند حتی بالاتر از استانداردهای ضروری کالایی را تولید و عرضه و حتی کالای برتر را در دنیا ارائه کنند.

علاوه بر این سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در آغاز این مراسم به گزارش عملکرد فعالیت وزارتخانه تحت نظارت خود پرداخت و گفت: براساس گزارش مراکز رسمی بالغ بر ۷۵۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است، یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و مشمولان بیمه بیکاری و این بدان معناست که ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی که خالص آن ۷۵۰ هزار نفر می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان،‌ تدوین برنامه‌های راهبردی برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی، حمایت از کودکان دارای سوتغذیه و بازمانده از تحصیل، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری و بیماری‌های خاص،‌ایجاد ثبات و امنیت شغلی و حمایت از مشاغل ایجادی، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهایی که در شرف تعطیل بودند، به ظرفیت اسمی رساندن سایر کارخانه‌ها که از ۱۰ هزار واحد عبور کرد، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله مهمترین اقدامات وزارت کار است.

رئیس‌جمهور قرار است تا دقایقی دیگر در جمع گروه‌های کارگری و کارگران نمونه کشور سخنرانی کند.

false
true
false
false

true