×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز میانی هفته

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز میانی هفته

اخبار بورس پایشگر- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با چهار هزار و ۴۳۷ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۶۸۵ واحد افزایش به ۴۰۴ هزار و ۵۴۱ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و چهار واحد رشد به ۲۴۰ هزار و ۹۶۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۴۲۶ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۰۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با ۸۲۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۸۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۴۷۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۵۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۹۷ واحد و و سایپا (خساپا) با ۱۵۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۱۱۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۱ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۴۷ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۱ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۱۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۸۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۷ هزار و ۳۵۱ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، پویا زرکان آق دره (فزر)، فرابورس ایران (فرابورس)، پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

false
true
false
false

true