×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رونق گردشگری، در گرو کاهش نرخ خدمات

رونق گردشگری، در گرو کاهش نرخ خدمات

اخبار اجتماعی پایشگر-اکرم محمدی-نوروز فصل گردشگری است و بسیاری از مردم ، تنها در تعطیلات نوروز امکان سفری بدون دغدغه را پیدا می کنند.

سفر از گذشته های دور در فرهنگ ما ایرانیان مورد توجه بوده تا جایی که سعدی هم می گوید”بسیار سفر باید تا پخته شود خامی”،اما واقعیت سفر و گردشگری حتی در ایام نوروز باآن چه فعالان این حوزه انتظار دارند، بسیار متفاوت است.

کشور ما با توجه به پیشینه ای که از گذشته داشته ، دارای آثار تاریخی و بناهای دیدنی بسیاری است که می تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کند و این گردشگران می توانند داخلی یا خارجی باشند.البته با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و جو حاکم بر جامعه ،امکان استفاده و بازدید گردشگران خارجی از این مکان ها سهل تر است.هرچند  راهکارهایی برای جذب گردشگر داخلی در شرایط فعلی هم وجود دارد.

در حال حاضر شرایط برای ورود گردشگر خارجی مهیاست و ایران جزو معدود کشورهای ارزان برای گردشگری  محسوب می شود و همین می تواند پتانسیل های لازم برای فعال تر شدن صنعت گردشگری و هتلداری را فراهم کند و علاوه بر آن ضریب اشتغال را در این صنعت افزایش دهد.

با توجه به این موارد باید برای جذب حداکثری گردشگر خارجی تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که با ورود گردشگر خارجی زمینه های ورود ارز به کشور فراهم می شود  و برای اینکه بازار داخلی و گردشگر داخلی را هم از دست ندهیم ، در چنین شرایطی باید حواسمان به شرایط اقتصادی گردشگری داخلی هم باشد در واقع باید از گردشگر خارجی ،درآمد بیشتری کسب کرد تا گردشگر داخلی هم با هزینه پایین تر ، امکان استفاده از امکانات گردشگری را پیدا کند و شاید به دلیل رشد و افزایش بی رویه قیمت مراکز اقامتی و هتل هاست که مردم به راحتی گردشگری را از سبد خانوار حذف می کنند و به سمت مراکز اقامتی غیر مجاز یا مراکز اقامتی ارگانی و سازمانی روی می آورند.

مراکز اقامتی برای رونق مجدد بازار  کسب و کار خود،باید با شناسایی مخاطب هدف ،نرخ خدمات خود را کاهش داده تا این بازار هم رونق دوباره پیدا کند.درواقع همان کاری که بسیاری از هتلداران و فعالان گردشگری در کشورهای دیگر انجام می دهند و شاید لازم باشد که سود کمتر را جایگزین رونق بیشتر کنند.چرا که مردم هم ترجیح می دهند از مراکز اقامتی با کیفیت استفاده کنند به شرطی که قیمت ها در شرایط فعلی با دخل و خرج هماهنگ باشد.

و به قول سعدی “صوفی نشود صافی تادر نکشد جامی”

 

 

 

false
true
false
false

true