×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رویدادها و تحولات غیرمنتظره در صنعت بیمه/ دولت دست بجنباند، بیمه‌ها نیاز به تنفس مصنوعی دارند

رویدادها و تحولات غیرمنتظره در صنعت بیمه/ دولت دست بجنباند، بیمه‌ها نیاز به تنفس مصنوعی دارند

اخبار بانک و بیمه پایشگر: صنعت بیمه کشور در آخرین روزهای یازدهمین ماه سال، وضعیت تلخ و دشواری را سپری می‌کند، به گونه‌ای که انگار نفسش بند آمده و برای ادامه زندگی نیاز به تنفس مصنوعی دارد.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مدت‌های مدیدی است که برخی از شرکت‌های بیمه برای جذب پرتفوی، اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و با نرخ شکنی‌های غیر مرسوم، به مسمومیت بیشتر فضای حاکم کمک می‌کنند، با این حال اما با آمدن دکتر احسان خاندوزی به وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نظر می‌رسد علاوه بر چالش‌ها و مشکلات موجود، مسایل و معضلات دیگری نیز گریبانگیر این صنعت شده که موجب تضعیف جایگاه این نهاد مهم مالی شده و بحران زودرس آن را رقم زده است.
مدتی است که در لابلای خبرهای روز، مطالب تلخ و غیر منتظره‌ای از رویدادهای داخلی برخی شرکت‌های بیمه می‌بینیم و می‌خوانیم که وجدان هر فرد بیدار و بی طرفی را آزرده خاطر می سازد، مطالبی همچون تغییر مدیریتی و اختلاف سلیقه در برخی شرکت‌های بیمه و یا افشاگری‌های تلخی که از مدیران ارشد این صنعت به رسانه‌ها کشیده می‌شود، همه و همه در کنار برخوردها و واکنش‌های غیر حرفه‌ای کارکنان آنها و در عین حال عدم ورود نهاد‌های ناظر و نظارتی، بسترهای موجود برای افزایش شایعه پراکنی و در نهایت تضعیف صنعت بیمه فراهم شده است.
اگر چه طبق آمار و به دلیل شیوع ویروس کرونا طی نزدیک به دو سال گذشته، ضرر بیمه‌ها در حوزه بیمه‌های اتومبیل، کاهش چشمگیری یافته، اما طبق همین آمار، سودآوری آنها امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته که نیاز به ریشه‌یابی بیشتر و تجزیه و تحلیل کارشناسی دارد.
با وجود انتشار این اخبار تلخ و در حالی که در آستانه معرفی رئیس کل جدید بیمه مرکزی، رایزنی و تلاش برخی شرکت‌های بیمه برای معرفی چهره های آشنا و منتصب به خود، چشم انداز آینده این صنعت را تیره و تار کرده، انتشار اخبار ناگوار از سوء استفاده‌های مالی، نرخ شکنی‌های غیر مرسوم در بازار و اصلاح نشدن برخی مفاد و قواعد و مقررات حاکم بر صنعت بیمه، بر تیرگی این فضا افزوده و بیم آن می رود که به زمستانی سرد و یخبندان پیش از هنگام منجر شود.

 

انتشار برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر انتصاب افراد ناآشنا با بیمه به عنوان سکاندار نهاد ناظر از یک طرف و لابی گسترده برخی مدیران ارشد برای نشستن بر این کرسی، از سوی دیگر، بر ابهامات موجود و شایعه پراکنی‌ها افزوده و به نظر می رسد دولت و در راس آن وزارت امور اقتصادی و دارایی باید هرچه زودتر با لحاظ کردن تمامی شرایط و گزینه‌های ممکن و برسی صلاحیت حرفه‌ای آنها، فردی آگاه، کارشناس، متخصص، دلسوز و مدیری لایق را بر این کرسی بنشاند تا هر چه زودتر تکلیف بیمه‌ها روشن شده و با رویکردهای جدید، جلوی تضعیف بیش از پیش صنعت بیمه گرفته شود.
با توجه به نکات ذکر شده به نظر می رسد تسریع در انتخاب رئیس کل جدید بیمه مرکزی با هدف سامان بخشی به مشکلات موجود با لحاظ کردن دغدغه‌های مدیران ارشد این صنعت می‌تواند تا حد زیادی از ادامه بحران و چالش‌های موجود در این صنعت جلوگیری کرده و فضای آرامش بخش‌تری را پیش روی فعالان این حرفه قرار دهد..
رفتن یک مدیر ارشد از یک شرکت به شرکتی دیگر و جابجایی در سطوح عالی مدیریتی شاید به طور موقت به وضعیت شرکت های بیمه سروسامان دهد، اما قطعا در درازمدت نتیجه معکوس در پی خواهد داشت. بازار بیمه نیازمند تزریق خون تازه به رگ‌های بی رمق خود است تا شاید پس از سال‌ها انتظار، شاهد ورود چهره‌ها و افراد جوان و تحصیل‌کرده‌ای باشد که علاوه بر سلاح دانش روز، از پاکدستی و سلامت نفس بیشتری برخوردار باشند.

false
true
false
false

true