×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
زلزله‌زدگان خوی، چشم انتظار آستان قدس رضوی!

زلزله‌زدگان خوی، چشم انتظار آستان قدس رضوی!

یادداشت و تحلیل پایشگر:رحیم منصف_ چند روز پیش در خبرها آمده بود که آستان قدس رضوی در اقدامی خداپسندانه با طبخ غذای گرم روزانه به میزان ۱۰ هزار پرس برای زلزله زدگان کشور سوریه قرار است به مردم رنجدیده این سرزمین یاری رساند.
این اقدام آستان قدس رضوی اگر چه در نوع خود جالب و قابل تقدیر است، اما هنگامی که در کشور عزیز خودمان ایران، شاهد رخدادهای تلخ این چنینی هستیم، شایسته تر است که این گونه نهادهای عمومی و خدمت رسان که از توانایی و بودجه کافی برای کمک به مردم محروم، به خصوص زلزله زده برخوردار هستند، ابتدا کمک‌های خود را روانه گوش و کنار کشور خودمان کنند و بعد از اینکه دیگر محرومی باقی نماند و یا زلزله زدگان از امکانات و کمک های لازم برخوردار شدند، سپس سایر کمک‌های سرریز خود را به سایر کشورهای دوست ارسال نمایند.
مسلما بعد از خواندن این خبر و رسانه‌ای شدن آن هر وجدان بیداری در کشور از شنیدن آن علاوه بر خوشحالی، موجی از غم و اندوه نیز سراسر وجودش را فرا گرفت، زیرا پاسخ به این پرسش بسیار طبیعی است که چرا با وجود وقوع زلزله در شهرستان خوی و روستاهای اطراف آن در استان آذربایجان غربی، اینگونه نهادها هیچ اقدامی در جهت پخت و پز و ارسال غذای گرم برای هموطنان زلزله زده این مناطق نکردند؟
اعمال سیاست‌های دوگانه و عدم حمایت لازم و کافی از هموطنان عزیزمان در جای جای میهن اسلامی همواره مورد انتقاد مردم و افکار عمومی بوده و هست، به ویژه هنگام وقوع زلزله و نیاز مبرم مردم به دریافت کمک‌های سریع، از اولی‌ترین و اصولی‌ترین اقداماتی است که باید توسط مسوولان ذیربط برای امدادرسانی به مردم انجام شود، اما متاسفانه مصداق ضرب‌المثل معروف”چراغی که بر خانه رواست، بر مسجد حرام است!” دقیقا حاکی از این ناهماهنگی‌هاست.
در حال حاضر هنوز بسیاری از مردم زلزله‌زده خوی از امکانات لازم و اولیه بهداشتی برخوردار نیستند، در چنین وضعیتی رسیدگی به این مردم محروم قطعا باید سیاست اصلی و اولیه مسوولان کشور باشد و پخت غذای روزانه به تعداد هموطنان زلزله زده می‌تواند فقط گوشه‌ای از زخم‌های عمیق آنها را درمان کند.
از مسوولان محترم آستان قدس رضوی برای اقدام خداپسندانه آنها در کمک به مردم سوریه تشکر می‌کنیم و از آنها و سایر نهادهای متمول انتظار داریم گوشه‌ای از کمک‌های خود را هم صرف زلزله‌زدگان این منطقه کنند.

false
true
false
false

true