×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زلزله ۵٫۷ ریشتری در خوزستان

زلزله ۵٫۷ ریشتری در خوزستان

اخبار حوادث پایشگر-ساعتی پیش زلزله ۵٫۷ ریشتری خوزستان را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه مسجد سلیمان اعلام شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری، کانون این زمین‌لرزه، دهستان گلگیر در مسجد سلیمان بوده و عمق آن ۱۷ کیلومتری سطح زمین اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، تا شعای ۱۵ کیلومتری کانون زلزله، ۵۶ روستای با جمعیت بالغ بر ۵۵۸۰ نفر قرار دارند که موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص پیامد‌های این زلزله شده است.
آن گونه که سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرده، ۵ تیم ارزیاب شامل ۱۵ نفر عازم مناطق زلزله زده شده اند.
گفته می‌شود شدت این زمین‌لرزه به حدی بوده است که علاوه بر شهر‌های دیگر استان خوزستان از جمله اهواز، بخش‌هایی از استان لرستان و حتی بوشهر نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

اعزام بالگرد به مناطق زلزله زده
به گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تاکنون در شهرهای مسجد سلیمان، باغملک، ایذه و هفتگل صدمات جانی و خسارات مالی گزارش نشده و تنها ترک خوردگی برخی منازل در مناطق روستایی مسجدسلیمان، ریزش محدود کوه در محورهای فرعی این شهر اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، جهت ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه، بالگرد هلال احمر به این مناطق اعزام شده است. گفتنی است ارزیابی های صورت گرفته در کهگیلویه و بویراحمد (روستا های کلته بهمئی و سرآسیاب)، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز تاکنون منجر به گزارش هیچ خسارت مالی و جانی نشده است.

چهار پس لرزه بزرگ تا این لحظه
بر اساس سنجش های ثبت شده در مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، تا این لحظه چهار پس لرزه بزرگ در مسجد سلیمان رخ داده که بزرگترین آنها ۴.٧ ریشتر بوده و ساعت ١١:۵۶ به وقوع پیوسته است.

زلزله‌ مسجدسلیمان کشته داد
تا کنون یک مرد میان‌سال بر اثر زمین‌ لرزه جان خود را از دست‌ داده است.
ترس هنگام وقوع زلزله علت فوت این‌شخص اعلام شده است.

هنوز گزارشی از خسارت جانی و مالی مخابره نشده
مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان به رسانه ملی گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی این زلزله ارائه نشده است؛ این زمین‌لرزه شدید در لرستان و اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، یاسوج، کرمانشاه و شیراز نیز احساس شده است
وی افزود: گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و ستاد مدیریت بحران و گروه‌های امداد و نجات استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

قطع برق مسجدسلیمان
برق مناطق مختلف مسجدسلیمان‌ بر اثر تخریب‌ و وارد آمدن آسیب به تاسیسات توزیع‌، قطع شده و در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مختل شده است.

false
true
false
false

true