×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سفیر آمریکا: از نظر بغداد و واشنگتن جنگ علیه داعش هنوز پایان نیافته است

سفیر آمریکا: از نظر بغداد و واشنگتن جنگ علیه داعش هنوز پایان نیافته است

اخبار بین‌الملل پایشگر– سفیر آمریکا در عراق آنچه در دیدار محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفته شد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در عراق در مصاحبه با خبرگزاری «شفق نیوز» گفت که طبق ارزیابی دولت عراق داعش همچنان تهدیدی برای امنیت ملی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود و آمریکا با این ارزیابی موافق است.

وی افزود: السودانی در این دیدار، این موضع را در بسیاری از سخنرانی‌های عمومی به ویژه در نشست با وزیر دفاع آمریکا توضیح داده؛ نخست وزیر عراق و دولت آمریکا موافقند که جنگ علیه تروریسم داعش هنوز پایان نیافته است.

سفیر آمریکا در عراق تاکید کرد که تحقق پیشرفت بدون امنیت امکان پذیر نیست و این به معنای شکست دائمی داعش است؛ این نقطه مهمی برای کسانی است که نبرد با داعش را دنبال نمی‌کنند؛ نیروهای امنیتی عراق جنگ علیه داعش را در این کشور فرماندهی می‌کنند.

رومانوسکی یادآور شد که ائتلاف بین‌المللی و آمریکا با دعوت از سوی دولت عراق برای ارائه مشاوره و پشتیبانی و آموزش نیروهای امنیتی به منظور حصول اطمینان از نابودی داعش در این کشور حضور دارند.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی اشاره کرد که آمریکا در سایه ائتلاف بین‌المللی برای نابودی داعش، به ادامه کار با عراق و شرکای بین‌المللی برای مقابله با تامین مالی، تبلیغات و گروه‌های تروریستی خارجی داعش پایبند است.

سفیر آمریکا در بغداد گفت که وزرای خارجه عراق و آمریکا در کنفرانس وزیران برای شکست داعش در ریاض شرکت خواهند کرد تا پیشرفت‌های حاصل شده را بررسی و در مورد ادامه مشارکت در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کنند.

false
true
false
false

true