×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سنندج پایتخت کتاب ایران شد

سنندج پایتخت کتاب ایران شد

 

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، هفتمین پایتخت کتاب و شهرهای خلاق ترویج کتابخوانی ایران طی آیینی روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی معرفی شدند.

در این آیین سنندج به دلیل استمرار در اجرای مناسب برنامه های سال های گذشته، راه اندازی پویش های مختلف در جهت ترویج کتاب خوانی، استفاده از ظرقیت های فرهنگی و ایده های خلاقانه و تلاش در حوزه ترویج کتابخوانی و توسعه کتابفروشی ها عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد.

همچنین شهرهای اِوَز (استان فارس)، بم (کرمان)، سمنان (سمنان) و نجف آباد (اصفهان) به دلیل برنامه های مشارکتی و مردمی در امر ترویج کتابخوانی ، مشارکت نهادهای شهری در انتخاب پایتخت کتاب، فعالیت مستمر در فضای مجازی، توجه به حوزه کودک و نوجوان به عنوان شهرهای خلاق ترویج کتابخوانی ایران اعلام شدند.

در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌ بودند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند. شهر شیراز از آغاز فروردین ۱۳۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۰ عنوان پایتختی کتاب را در اختیار داشت.

false
true
false
false

true