×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سپاه پاسداران از سهامداری شرکت های مخابرات ایران و همراه اول خارج شد

پایشگر- بنیاد تعاون سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح ، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری سهام خود، از شرکت توسعه اعتماد مبین ( مربوط به سهامداری شرکت های مخابرات ایران و همراه اول ) خارج گردید.

به گزارش پایشگر به نقل از اکوناپرس، براساس این گزارش، در این اطلاعیه مشخص نشده این واگذاری شامل چند درصد بوده و با چه شرایطی به چه شرکت یا گروهی واگذار شده است؟

تاریخچه معامله بلوک مدیریتی مخابرات

بررسی ها نشان می دهد ۵ مهر ۸۸ بود که بلوک ۵۰ درصدی به علاوه یک سهم مخابرات به قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۰۹ ریال و به ارزش ۷٫۸ هزار میلیارد تومانی توسط کنسرسیوم اعتماد مبین خریداری شد تا بزرگترین معامله تاریخ بورس تا آن زمان رقم زده شود. این معامله ۱۷ آبان همان سال با پرداخت چک بابت وجه نقد ۲۰ درصدی به ارزش پانزده تریلیارد و ششصد و سی و هشت میلیارد و سیصد و بیست ونه میلیون و دویست و دوازده هزار و چهارصد و چهل و هشت ریال قطعی شده بود.

در جریان این مزایده و حراج بی نظیر، دو گروه کنسرسیوم اعتماد مبین و سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایراینان (و در برابر غیبت ناخواسته شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد) به رقابت پرداختند که با افزایش ۹ ریالی هر سهم مخابرات، کنسرسیوم اعتماد برنده این معامله تاریخی و بی سابقه به ارزش ۷٫۸ هزار میلیارد تومان شد.

این کنسرسیوم اقدام به جلب مشارکت گروه هایی چون بانک سینا،‌ سرمایه گذاری تدبیر، شرکت سرمایه گذاری ساتا، سرمایه‌گذاری امین اعتماد و چند شرکت سهامی عام کرده بود اما در سال های بعد به دلیل تاخیر در پرداخت اقساط با واکنش سازمان خصوصی سازی مبنی بر عرضه سهام مخابرات روبرو شده بود که در نهایت حل و فصل شد.

false
true
false
false

true