×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سیدضیاءالدین دری به قافله مرگ پیوست

پایشگر-سید ضیاء الدین دری نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون در شصت و پنج سالگی با سرنوشتی مشابه عباس کیارستمی مواجه شد و بر اثر عوارض و عفونت ناشی از جراحی، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و درگذشت.

به گزارش «پایشگر»، سید ضیاء الدین کارگردان سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان تهران بستری بود، برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل و سه هفته قبل عمل پیوند کبد را با موفقیت پشت سر گذاشت، بدرود حیات گفت. نوید دری فرزند سید ضیاء الدین دری خبر درگذشت پدرش را تایید کرد و گفت: «پدرم دقایقی پیش در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به دلیل عوارض عفونی بعد از جراحی پیوند کبد درگذشت.»

پیش از این عباس کیارستمی هنر برجسته کشورمان نیز بر اثر عفونت‌های حاصل از عمل جراحی که به موقع کنترل نشده بود، سرنوشت مشابهی یافت و در چند سال اخیر خانواده کیارستمی و دوستدارانش، پیگیر این پرونده بودند.

سیدضیاءالدین دری متولد ۲۹ تیر ۱۳۳۲ در تهران بود. او تحصیلات خود را در رشتهٔ علوم ارتباطات نیمه تمام رها کرد بود وفعالیت هنری را با تلویزیون آغاز کرد. کارهای سینمایی او چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فیلم‌های عشق ممنوع و من و دبورا اکران عمومی هم نشدند اما در تلویزیون با مجموعه کیف انگلیسی و بازی درخشان علی مصفا و لیلا حاتمی مورد توجه قرار گرفت.

آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، «کلاه پهلوی» است که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. «سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری است که توسط خود وی نگارش شده است و قرار است ساخته شود.

مراسم تشییعی فردا (۲۷ مرداد ماه) در شیراز برگزار می‌شود و سپس پیکر او به تهران منتقل خواهد شد.

«پایشگر»، درگذشت این کارگردان سینمای ایران را به اهالی هنر و به ویژه خانواده دری تسلیم می‌گوید.

تابناک

false
true
false
false

true