×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
صدراعظم آلمان: جهان باید از جنگ سرد جدید اجتناب کند /سیاست مهار روسیه استراتژی بلندمدت غرب است

صدراعظم آلمان: جهان باید از جنگ سرد جدید اجتناب کند /سیاست مهار روسیه استراتژی بلندمدت غرب است

اخبار بین الملل پایشگر- اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نسبت به ایجاد جنگ سرد جدید از طریق تقسیم جهان به بلوک‌ها هشدار داد و خواستار انجام هر تلاشی برای ایجاد مشارکت‌های جدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، اولاف شولتس،‌صدراعظم آلمان برای مجله فارین افرز نوشت: غرب باید از ارزش‌های دموکراتیک دفاع کند و از جوامع باز محافظت کند، «اما ما باید از وسوسه تقسیم دوباره جهان به بلوک‌ها نیز اجتناب کنیم».

وی تاکید کرده است: این به معنای انجام تمام تلاش برای ایجاد مشارکت‌های جدید، عملی و بدون تعصبات ایدئولوژیک است.

شولتس به ویژه چین و روسیه را به عنوان دو کشوری که تهدیدی برای دنیای چندقطبی هستند که برای غلبه بر آن نیازمند اتحاد قوی‌تر اروپایی و فراآتلانتیکی است، معرفی کرده و نوشته است: شراکت ترانس آتلانتیک برای رویارویی با چالش‌های ناشی از تهدید حملات احتمالی روسیه به قلمرو متحدان حیاتی است، در حالی که چرخش چین به سمت انزوا و رویکرد آن نسبت به تایوان مستلزم ایجاد مشارکت‌های جدید و قوی‌تر با کشورهای سراسر جهان از اروپا و آمریکای شمالی است.

شولتز تصریح کرده است: آلمانی‌ها قصد دارند ضامن امنیت اروپا شوند آنطور که متحدان ما از ما انتظار دارند، پل ساز در اتحادیه اروپا و مدافع راه‌حل‌های چندجانبه برای مشکلات جهانی.

آلمان استراتژی امنیتی جدیدی را با در نظر گرفتن “تهدیدهای روسیه” اتخاذ خواهد کرد

صدراعظم آلمان در مقاله خود گفته است: دولت آلمان یک استراتژی جدید امنیت ملی با توجه به “تهدیدهای روسیه” را تدوین می‌کند.

او نوشته است: در سه دهه گذشته، تصمیمات مربوط به امنیت آلمان و تجهیزات نیروهای مسلح کشور در پس زمینه اروپای در صلح اتخاذ شده است. اکنون، سوال این خواهد بود که ما و متحدانمان باید سریعاً با کدام تهدیدها در اروپا مقابله کنیم.

به گفته وی، چنین تهدیدهایی شامل “حمله احتمالی به قلمرو متحدان، جنگ سایبری و حتی احتمال بعید حمله هسته‌ای” است.

شولتس خاطرنشان کرده که مشارکت ترانس آتلانتیک نقش ویژه‌ای در این امر ایفا خواهد کرد.

او گفته است: رئیس جمهور آمریکا جو بایدن و دولت او برای ایجاد و سرمایه گذاری در مشارکت‌ها و اتحادهای قوی در سراسر جهان مستحق ستایش هستند. اما یک شراکت متوازن و انعطاف پذیر فراآتلانتیک همچنین مستلزم ایفای نقش فعال آلمان و اروپا است.”

صدراعظم آلمان یادآور شده که دولت آلمان تصمیم گرفت یک صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تجهیز بهتر نیروهای مسلح ایجاد کند که نیاز به تغییرات در قانون اساسی داشت. به گفته شولتس، این اقدام “مهم ترین تغییر در سیاست امنیتی آلمان از زمان تاسیس ارتش آلمان در سال ۱۹۵۵” بود.

اگر روسیه شرایط صلح در اوکراین را “دیکته” کند، تحریم ها باقی می‌مانند

او همچنین گفته است: اگر روسیه شرایط خود را برای حل و فصل صلح در اوکراین «دیکته» کند، تحریم‌های غرب علیه روسیه لغو نخواهد شد. از آغاز جنگ واضح بود که این تحریم ها باید برای مدت طولانی اعمال شوند، زیرا اثربخشی آنها هر هفته افزایش می‌یابد. مسکو “باید درک کند که اگر روسیه بخواهد شرایط توافق صلح را دیکته کند، حتی یک تحریم لغو نخواهد شد.”

شولتس می‌گوید: «آلمان در هماهنگی با شرکای خود آماده است تا به ترتیباتی برای حفظ امنیت اوکراین به عنوان بخشی از توافق صلح بالقوه پس از جنگ دست یابد».

او استدلال می کند: برای پایان دادن به درگیری در اوکراین، روسیه باید نیروهای خود را خارج کند. پیام ما به مسکو بسیار واضح است “ما مصمم هستیم از تک تک خاک ناتو در برابر هر گونه تجاوز احتمالی دفاع کنیم”. ما به تعهد ناتو مبنی بر اینکه حمله به هر متحدی حمله به کل اتحاد تلقی خواهد شد، احترام خواهیم گذاشت.

شولتس می‌گوید که برای روسیه روشن کرده که لفاظی‌های اخیرش در مورد تسلیحات هسته‌ای بی‌دقت و غیرمسئولانه است. وی تاکید کرد که سیاست مهار روسیه استراتژی بلندمدت غرب است.

false
true
false
false

true