×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
صدور قطعنامه آژانس در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی ایران بود/ اقدام متقابل و موثر انجام خواهیم داد

صدور قطعنامه آژانس در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی ایران بود/ اقدام متقابل و موثر انجام خواهیم داد

اخبار سیاسی پایشگر، وزیر خارجه کشورمان گفت: معتقدیم که کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. حضور نیروهای خارجی نظامی را تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه می‌دانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی، صدور قطعنامه آژانس در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی ایران بود/ اقدام متقابل و موثر انجام خواهیم داد
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با سید‌ بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری، گفت: به آقای بدرالبوسعیدی خوش‌آمد می‌گویم؛ روابط تهران و مسقط امروز نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی و صداقت در عرصه دیپلماسی است.

وی افزود: ما امروز موضوعات مختلف در حوزه مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادیم. آخرین توافقات آقای رئیسی و سلطان میثم را پیگیری کردیم. بسیار خرسندیم که توافقات و نیت و اراده رهبران دو کشور از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشدی فزاینده را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران تشکر می‌کنیم.

وزیر اموزر خارجه کشورمان گفت: معتقدیم که کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. حضور نیروهای خارجی نظامی را تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه می‌دانیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون تعداد زیادی از شنا‌ورهای بدون سرنشین در آب‌های خلیج‌فارس در حال تردد هستند و مشکلات امنیتی منطقه را مضاعف کردند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: در روزها و هفته‌‌های گذشته دشمنان جمهوری اسلامی با دخالت‌های مکرر تلاش کردند وضعیت داخلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند؛ این اقدامات تا جایی پیش رفت که حملات تروریستی در شیراز و ایذه را شاهد بودیم. این حوادث را قویاً محکوم می‌کنیم و آن را در راستای تداوم فشار آمریکا علیه ایران می‌دانیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی مردم یمن، افزود: مردم یمن نیز شرایط اسف‌باری را پشت سر می‌گذارند. شاهدیم که در هفته‌های گذشته آتش‌بس موقت در یمن تمدید نشده است. امیدواریم نسبت به آتش بس اقدام شود و مردم یمن از شرایط سخت کنونی خارج شوند. مقاومت مردم یمن در مقابل اشغال خارجی، ستودنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد در حالی که دو هفته پیش، هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وین سفر کردند؛ در خصوص همکاری آژانس و ایران توافق کردند. دیداری با رافائل گروسی انجام گرفت اما به یکباره در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی و اعمال فشار حداکثری قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کردند؛ ما اقدام متقابل و موثر را انجام خواهیم داد؛ در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی‌مان پایبند خواهیم بود.

false
true
false
false

true