×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ضرورت تعیین تعرفه پزشکی به نرخ واقعی/به پزشکان هجمه وارد نشود

ضرورت تعیین تعرفه پزشکی به نرخ واقعی/به پزشکان هجمه وارد نشود

اخبار اجتماعی پایشگر- رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه پزشکی باید هر چه سریعتر به نرخ واقعی تعیین شود، گفت: سلامت و نشاط قشر پزشکی ضامن امنیت و سلامت جامعه است و نباید هجمه به آنها در کشور وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، محمد رییس زاده روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: متاسفانه هنوز بحثی در مورد تعیین تعرفه های پزشکی و لحاظ قیمت تمام شده در شورای عالی بیمه مطرح نشده و این بی تفاوتی نسبت به امر مهم تعرفه ، عجیب است.

رییس زاده تصریح کرد: با توجه به بی توجهی نسبت به این امر مهم، برخی ناملایمات را به گردن جامعه پزشکی می اندازند و الان چهارم دی ماه است و هنوز برای تعیین تعرفه پزشکی هیچ اقدامی نشده است.

وی اظهار داشت: عدم اجرای سیاست های کلان نظام سلامت ، بی توجهی به قانون بودجه در خصوص تعیین تعرفه های پزشکی و افزایش هزینه های درمان به مردم سرریز می شود.

رییس زاده افزود: در سایه ورود اظهارنظرهای غیرتخصصی و هجمه های غیرواقعی، مشکلاتی برای جامعه پزشکی بوجود آید و عقب گردی در برخی رشته ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در دوران همه گیری کرونا جامعه پزشکی فداکاری زیادی کرد و ۲۰۰ شهید تقدیم کردیم و وظیفه درمانی خود را به نحو احسن انجام دادند و در بحث تربیت نیرو، آموزش در دنیا اقدامات کم نظیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگرانی دارم که به دلیل برخی تصمیم گیری های نادرست ، ناسپاسی در جامعه پزشکی ایجاد شود و نباید مورد هجمه قرار گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: سلامت و نشاط جامعه پزشکی ضامن سلامت مردم است، حرمت آنها نگه داشته شود و انتقاداتی وجود دارد به گوش هستیم ، ولی نباید کلیت جامعه پزشکی را تخریب کنیم.

کسی نمی‌تواند جامعه پزشکی را به کم کاری متهم کند

وی با اشاره به کیفیت بالای آموزش پزشکی در کشور، افزود: پیچیده ترین و دشوارترین اعمال جراحی در کشور انجام می شود و بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی شود، بنابراین کسی نمی تواند جامعه پزشکی را متهم کند که کم کاری کرده است.

رییس زاده تصریح کرد: رشته های تخصصی و فوق تخصصی در کشور ایجاد شده و کم کاری نکردیم.

رییس زاده افزود: پیشرفت های خوب در بهداشت و درمان داشتیم ۱۶۵ هزار پزشک ، بیش از ۵۰ هزار متخصص داریم ، بیش از ۲ هزار متخصص خانم داریم و رشد جمعیت کشور دو و نیم برابر شده ولی پزشکی ۱۰ برابر رشد داشته است.

صندلی خالی رزیدنت‌ها

در ادامه این نشست خبری محمود فاضل عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز گفت: رزیدنت ها به فراموشی سپرده شدند به لحاظ آینده شغلی دغدغه های زیادی دارد . ممکن است بزودی با صندلی های خالی در رزیدنتی مواجه شویم زیرا در برخی رشته ها اصلا ورودی نداریم.

وی افزود: کارگروه فرابخشی متشکل از نظام پزشکی و سایر وزارتخانه ها تشکیل شده تا در خصوص پیشگیری از خودکشی در بین رزیدنت ها اقداماتی صورت گیرد.

false
true
false
false

true