×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
طالبان افغانستان: آمریکا به نفع داعش تبلیغ می‌کند

طالبان افغانستان: آمریکا به نفع داعش تبلیغ می‌کند

اخبار بین‌الملل پایشگر– سخنگوی حکومت طالبان افغانستان در واکنش به ‌اظهارت اخیر مقام‌های امریکایی در مورد حضور و توانایی داعش در افغانستان گفته است که امریکا به نفع داعش تبلیغات می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی، نوشت: اظهارات مقام‌های امریکایی در مورد تعداد نیروهای داعش در افغانستان با واقعیت تطابق ندارد.

وی افزود: فعالیت گروه داعش در مقایسه با گذشته به مراتب کم و از سوی نیروهای امنیتی افغانستان سرکوب شده است.

ذبیح‌الله مجاهد در ادامه نوشت: اصرار مسئولان امریکایی به این موضوع و نیز بزرگ‌نمایی آن‌ها، خود همکاری با گروه داعش و به نفع آن‌ها است که باید متوقف شود.
این در حالی است که چند روز پیش ژنرال «مایکل کوریلا»، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفته بود که داعش در افغانستان در کم‌تر از شش ماه دیگر می‌تواند منافع امریکا یا دیگر کشورهای غربی را مورد هدف قرار دهد.
به دنبال این اظهارات، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ طالبان در گفت‌وگو با تلویزیون ملی افغانستان گفت: هیچ گروه مخالف طالبان، از جمله داعش در افغانستان حضور ندارد و عاملان برخی رویدادها از خارج می‌آیند.
این درحالی است که اخیرا داعش مسئولیت چندین حمله‌ی مرگبار را در کابل، هرات و بلخ به عهده گرفته است.
در یکی از این حملات گروه تروریستی داعش به مراکز ولایتی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا سه نفر کارمند رسانه‌ای شهید و بیش از ۳۷ تن دیگر که در میان آنان ۱۵ خبرنگار بود زخمی شدند.

false
true
false
false

true