×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عدم کنترل ریسک و افزایش دو درصدی نسبت خسارت/ خسارت بیمه البرز بیشتر از حق بیمه تولیدی رشد دارد

عدم کنترل ریسک و افزایش دو درصدی نسبت خسارت/ خسارت بیمه البرز بیشتر از حق بیمه تولیدی رشد دارد

اخبار بانک و بیمه پایشگر– مدیریت ضعیف بیمه البرز در تنوع بخشیدن به پرتفوی حق بیمه تولیدی شرکت و افزایش سهم رشته‌های کم ریسک و کاهش سهم رشته‌های پرریسک باعث افزایش میزان خسارت شرکت و به دنبال آن کاهش سود آوری آن شده است.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، این رسانه در نهمین گزارش تحلیلی خود از وضعیت بحرانی صنعت بیمه، به بررسی عملکرد شرکت بیمه البرز می پردازد که جزء یکی از چند شرکت بزرگ صنعت بیمه محسوب می شود.
در پرتفوی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ بیمه البرز سهم بیمه درمان ۱۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته که حاکی از عدم کنترل مطلوب ریسک است که منجر به افزایش دو درصدی نسبت خسارت این شرکت شده است .
بر اساس تازه ترین گزارش عملکرد بیمه البرز منتهی به پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰، در این دوره ۱۱ ماهه، این شرکت پنج هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل سه هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز عملیاتی مثبت دو هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان بود .
این شرکت بیمه‌ای در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته در بخش تولید حق بیمه ۶۸ درصد، پرداخت خسارت ۷۴ درصد و تراز عملیاتی ۶۱ درصد رشد داشته است. بیمه البرز در دوره مشابه سال گذشته سه هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و یک هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و ۷۳۷ میلیارد تومانی بود.
مقایسه درصد رشد حق بیمه تولیدی به خسارت پرداخت نشان می‌دهد که خسارت پرداختی شرکت ۱۱ درصد بیشتر از حق بیمه تولیدی رشد داشته است که حاکی از افزایش شدید ریسک بیمه نامه های این شرکت است. که نتیجه آن باعث افزایش نسبت خسارت در این شرکت شده است. نسبت خسارت بیمه البرز در پایان بهمن ماه سال گذشته ۵۰٫۷۷ درصد بود که با افزایش نزدیک دو درصد به ۵۲٫۷۱ درصد در پایان ماه سال جاری رسیده است.

 

سهم حق بیمه رشته درمان از ۲۳ درصد به ۳۴ درصد، بیمه ثالث از ۲۶ درصد به ۲۱ درصد، بیمه آتش سوزی از ۱۱ درصد به ۹ درصد و سهم بیمه‌های زندگی از ۴ درصد به ۶ درصد در ۱۱ماه نخست سال گذشته به ۱۱ ماه نخست سال جاری در پرتفوی بیمه البرز تغییر کرده است که نشان می‌دهد دو رشته پر ریسک و زیان ده درمان و ثالث ۵۵ درصد از پرتفوی این شرکت را دراین دوره به خود اختصاص داده اند و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نه تنها سهم شان کاهش نداشته است، بلکه ۶ درصد نیز افزایش یافته که این امر باعث کاهش شدید سود‌آوری این شرکت می‌شود.
سهم خسارت بیمه درمان از ۳۶ درصد به ۵۷ درصد، بیمه ثالث از ۲۶ درصد به ۱۷ درصد، بیمه مسئولیت از ۵ درصد به ۴ درصد، بیمه آتش سوزی از ۴ درصد به ۳ درصد و بیمه های زندگی از ۷ درصد به ۵ درصد در پرتفوی بیمه البرز در ۱۱ ماه نخست سال گذشته، به ۱۱ ماه سال جاری تغییر کرده است که سهم ۷۴ درصد بیمه درمان و ثالث حاکی از ریسک بالای این دو رشته است.
مدیرت ضعیف بیمه البرز در تنوع بخشیدن به پرتفوی حق بیمه تولیدی شرکت و افزایش سهم رشته های کم ریسک و کاهش سهم رشته های پر ریسک باعث افزایش میزان خسارت شرکت و به دنبال آن کاهش سود آوری شده است که در صورت های مالی میان دوره ای بیمه البرز مشهود است.

false
true
false
false

true