×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عرضه روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز وارداتی در بازار

عرضه روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز وارداتی در بازار

اخبار بازار پایشگر- قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی گفت: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت قرمز وارداتی به منظور تنظیم بازار این محصول به طور مستمر در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،«علیرضا پیمان پاک» با بیان اینکه قرار است بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از محل واردات تامین شود، اظهار داشت: با شروع ایام محرم میزان تقاضا برای گشور افزایش می‌یابد؛ بنابراین در صورت نیاز میزان واردات را افزایش می‌دهیم که به طور حتم تاثیر خوبی در بازار خواهد داشت.

بررسی قیمت گوشت قرمز در میدان بهمن (محل عرضه و فروش عمده و خرده گوشت قرمز) و بازار نشان می‌دهد که قیمت دام زنده نر گوسفندی به ۱۹۵ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با یک ماه گذشته ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد؛ همچنین در پی افزایش قیمت دام زنده، قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی در تهران بین ۳۹۵ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

«منصور پوریان» رییس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت جهانی گوسفند زنده نر در آسیای میانه ۲.۷ یورو یعنی ۱۴۸ هزار تومان و شقه گوسفندی ۵.۴ یورو یعنی ۲۹۶ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت دام زنده و گوشت قرمز در کشور ما از قیمت‌های جهانی بیشتر است.

«امیر طاهری یگانه» معاون مرکز بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: بررسی‌ها در بازار نشان می‌دهد که عرضه دام زنده و گوشت قرمز بین ۵ تا ۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

«مسعود امرالهی» مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم بر این باور است که آنچه در بازار گوشت قرمز دیده می‌شود، کاهش عرضه بیش از ۵ و ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

false
true
false
false

true