×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فلاحی: توافق ایران و عربستان به نفع دو کشور است

فلاحی: توافق ایران و عربستان به نفع دو کشور است

اخبار سیاسی پایشگر، یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که توافق بین ایران و عربستان مفید و موثر بوده و به نفع دو کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در رابطه با توافق ایران و عربستان و اینکه چطور می توان این توافق را با سایر کشورهای مسلمان و همسایه نیز گسترش داد، بیان کرد: ارتباط مخصوصا بین کشورهای اسلامی یکی از ضروریات و ملزومات جهان اسلام است و در واقع به رفع تنش ها و حل مشکلات کمک خواهد کرد.

لازم است که تنش بین کشورها رفع شده و ارتباطات برقرار باشد

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با سایر کشورها نیز بسیار مهم است، عنوان کرد: منطق اسلام این است که زندگی مسالمت آمیز را با تمامی پیروان ادیان دیگر یا ملت های دیگر داشته باشد ولو اینکه از لحاظ عقیده با آنها اختلاف داشته باشد. البته غیر از استثناءهایی که در بحث نظام اسلامی داریم مانند رژیم صهیونیستی که اصلا آن را مشروع نمی دانیم. بنابراین بسیار لازم است که تنش بین کشورها رفع شود و ارتباطات برقرار باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه حل مشکل بشریت این است که سازمان های بین المللی خود پیشرو باشند، تاکید کرد: طبیعتا ریشه این امر دست کشیدن از زیاده خواهی ها از سوی هر گروهی است که ممانعت کرده و یا مشکلاتی ایجاد می کند.

فلاحی در رابطه با توافق بین ایران و عربستان تصریح کرد: در رابطه با عربستان سعودی نیز همین گونه است؛ چون قبله گاه مسلمین در این کشور قرار دارد و از نظر ما کشوری مسلمان است و مراودات حج عمره و ارتباطات سالانه داریم و ارتباط بین مسلمانان لازم است، بنابراین این ارتباط باید انجام می شد و در کلیت آن لازم است. البته باید چهارچوب های آن حفظ شود و با حفظ اصول انقلابی و دفاع از مستضعفین و محرومین که جزء دستاوردهای نظام اسلامی و اهداف و آرمان های نظام اسلامی است، این کار می تواند مفید و موثر بوده و به نفع هر دو کشور باشد.

ظرفیت های بسیاری در ارتباط با کشورهای دیگر وجود دارد

وی در خصوص تاثیر این گونه توافقات و تاثیر آن بر افزایش قدرت سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد: به نظرم ظرفیت های بسیاری در ارتباط با کشورهای دیگر وجود دارد که وزارت امور خارجه می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند. ما کشوری هستیم که قدرتمندیم و سابقه دیرینه و تمدن طولانی داریم و با کشورهای بسیاری همجواری داریم، هیچ کشوری شاید به اندازه ما با ۱۵ کشور هم مرز نباشد و این یک ظرفیت است. همچنین از ۵ تنگه عبوری دنیا یکی در اختیار ما قرار دارد که تنگه هرمز است، قدرتمندترین نیروهای نظامی را در منطقه داریم و از لحاظ فکری و علمی نیز توانمندترین اندیشمندان در عرصه های مختلف را در کشور خودمان داریم. همچنین اقتصاد بسیار قوی داریم که با این همه تحریم ها و مشکلات این اقتصاد از هم نپاشیده و ۴۴ سال بعد از انقلاب همچنان دوام آورده است.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: موارد فوق ظرفیت هایی است که وزارت امور خارجه می تواند از این توانمندی ها استفاده کند و در مقابل سایر کشورها روی دست بگیرد. همچنین ظرفیت هایی نیز در داخل آن کشورها وجود دارد مانند همجوار بودن، همفکر و هم عقیده بودن، یا ظرفیت شخصیت هایی که ما در این کشورها داریم که همه این موارد ظرفیت هایی است که در کشورهای مختلف وجود دارد و می توان از آن استفاده کرد.

false
true
false
false

true