×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مجلس حمایت از دولت را تکلیف خود می‌داند/بار اجرا بر عهده دولت است

مجلس حمایت از دولت را تکلیف خود می‌داند/بار اجرا بر عهده دولت است

اخبار سیاسی پایشگر – رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اصلاح برخی از سیاست‌های اشتباه را کمک به دولت عنوان کرد و گفت: مجلس حمایت از دولت در ابعاد اجرایی و نظارتی را بر خود تکلیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، وحید جلال زاده درباره اینکه مجلس برای پیشبرد اهداف دولت تا چه میزان آماده است، گفت: مجلس یازدهم از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم از سیاست‌های اصولی دولت حمایت کرده است که البته این به معنای تایید چشم بسته همه سیاست‌ها نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جایگاه نظارتی مجلس اقتضا می‌کند در بخش‌هایی که شاهد اجرای سیاست‌های اصولی نظام است، با دولت همراه شود و در بخش‌هایی که می‌بیند اقدام‌های اجرایی نتایج مثبتی به همراه ندارد، از بعد نظارتی وارد شود.

وی تاکید کرد: اصلاح برخی از سیاست‌های اشتباه دولت را کمک به دولت می‌دانم چرا که در آموزه‌های دینی نیز به این موضوع تاکید شده که مومن آینه برادر مومن است؛ مجلس هم همواره آینه دولتی است که در تشکیل آن نقش داشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: در مجلس سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و نظارت بر ارکان دولت امری قانونی است و رهبر معظم انقلاب هم بارها به این موضوع تاکید داشتند.

جلال زاده با بیان اینکه سنگینی بار اجرا بر عهده دولت است، یادآور شد: مجلس باید تلاش کند این نظارت‌ها به کار اصلی دولت لطمه‌ای وارد نکند و احساس بنده این است که تاکنون هم چنین بوده و به بهبود روند اجرایی دولت اثر مثبتی گذاشته است.

وی با اشاره به استقبال رییس جمهور از بعد نظارتی مجلس گفت: ایشان در ضیافت افطار با نمایندگان از بعد نظارتی مجلس قدردانی و تاکید کردند که دولت آماده هر گونه همکاری با مجلس است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: البته مجلس و دولت به صورت روزانه همکاری دارند که این امر در بررسی لوایحی که از دولت به مجلس ارسال می‌شود یا طرح‌هایی که با نظر کارشناسی دولت بررسی می‌شود، مشهود است.

جلال زاده یادآور شد: شکل این همکاری و حمایت‌ها گاهی مستقیم و به صورت تایید سیاست‌ها و وزرایی است که دولت به مجلس معرفی می‌کند و گاهی غیرمستقیم است که در چارچوب اصلاح سیاست‌ها در بخش‌های معیشت، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع انجام می‌شود تا اثر مثبتی بر کشور ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در هر دو جهت مستقیم و غیرمستقیم خودش را مکلف کرده که از دولت حمایت کند و در بعد اجرایی و نظارتی کمک حال دولت باشد.

false
true
false
false

true