×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مجوز ستاد تنظیم بازار برای افزایش ۸۰درصدی تلفن های ثابت/مخابرات مشترکان خود را نقره داغ کرد

مجوز ستاد تنظیم بازار برای افزایش ۸۰درصدی تلفن های ثابت/مخابرات مشترکان خود را نقره داغ کرد

 

گروه یادداشت و تحلیل پایشگر-اکرم محمدی

یک روز گوشت،یک روزمرغ،تخم مرغ،بعد هم ماکارونی ، لبنیات ، لوازم خانگی وچیزهای دیگر و امروز هم بی سر وصدا نوبت به تلفن ثابت و افزایش قیمت آبونمان شد.آن هم نه یک درصد و دودرصد بلکه ۸۰ درصد.

پایان هرماه قبض های تلفن ثابت  به مالکان خط ارسال می شود اما این ماه ،افزایشی در قبض تلفن ها دیده می شد که غیر طبیعی بود.یعنی علاوه برحق اشتراک ،عوارض ومالیات،هزینه ۲۰ هزارتومانی خدمات مکالمه صوتی هم در قبض دیده می شد.

وقتی به یکی از مراکز مخابراتی  سر می زنید،پیش از هرچیز تعداد مراجعه کنندگان جلب توجه می کند و بعد از آن سئوال مشترک که چرا قبض هایشان افزایش قیمت داشته است؟ و اما پاسخ به همگان چنین است:از شهریورماه،هزینه آبونمان که ۲۵۰۰ تومان بوده به ۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است” البته آن ها به مشترکان نمی گویند که ستاد تنظیم بازار این تصمیم را گرفته است.آن ها نمی گویند که در قبض هزینه آبونمان وجود ندارد بلکه این ۲۰ هزارتومان در قالب خدمات مکالمه صوتی به مردم و قبض های تلفن شان تحمیل شده است و البته حق اشتراک هم به صورت جداگانه آورده شده است.در واقع مشترکان بدون  این که درخواست خدمات مکالمه صوتی را داشته باشند، هزینه آن را پرداخت می کنند.

اگر به قبض های تلفن این ماه خود نگاهی بیندازید، می بینید که نوشته شده “مشترک گرامی عنوان خدمات مکالمات صوتی برمبنای آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار محاسبه شده است.”

درواقع با این وضعیت حتی اگر هیچ تماسی هم با جایی نداشته باشید فقط برای داشتن یک خط تلفن باید حدود۲۵ هزار تومان پرداخت کنید.

مردم و مشترکان تلفن ثابت برای چه باید این افزایش قیمت را پرداخت کنند؟و اصلا ستاد تنظیم بازار بر چه مبنایی افزایش ۸۰درصدی رادر نظر گرفته است؟

اگر هر مشترکی ۲۰ هزارتومان اضافه بر سایر موارد پرداخت کند، رقمی چند ده میلیاردی از مردم  دریافت می شود و چنین مبالغی در شرایطی که مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، بار دیگری است که بر دوش آنان گذاشته شده است.

اما سئوال اصلی از ستاد تنظیم بازار این است که مردم به واقع هزینه چه چیزی را پرداخت می کنند؟!

false
true
false
false

true