×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مردم آمریکا: نه بایدن و نه ترامپ؛ رئیس‌جمهور دیگری می‌خواهیم

مردم آمریکا: نه بایدن و نه ترامپ؛ رئیس‌جمهور دیگری می‌خواهیم

اخبار بین‌الملل پایشگر– تارنمای هیل با ارائه گزارشی از نظرسنجی مشترک مؤسسه دِسیژن دِسک و شبکه نیوز نِیشن نوشت: تقریباً دو سوم رأی‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که کشورشان در صورت انتخاب جو بایدن و دونالد ترامپ به عنوان نامزدهای احزاب خود، «به گزینه دیگری نیاز دارد». همچنین بیش از نیمی از آمریکایی‌ها اعلام کردند به یک “نامزد میانه‌رو مستقل” رای می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از این رسانه وابسته به کنگره آمریکا، ‌طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه دِسیژن دِسک (Decision Desk)‌ که به سفارش شبکه نیوز نِیشن (NewsNation) انجام شد،‌ حدود ۵۹ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده آمریکایی در مورد رقابت مجدد بین جو بایدن و دونالد ترامپ “خیلی مشتاق” یا “اصلا مشتاق” نیستند. این نظرسنجی نشان می‌دهد شهروندان آمریکایی همچنان نگران تکرار سناریوی انتخابات ۲۰۲۰ و مواجهه این دو رییس‌جمهوری فعلی و سابق هستند.

در این نظرسنجی همچنین از رای‌دهندگان پرسیده شد که فکر می‌کنند در رقابت مجدد احتمالی میان ترامپ و بایدن در سال ۲۰۲۴ چه کسی برنده خواهد شد؟ حدود ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان پیروزی ترامپ و حدود ۳۳ درصد پیروزی بایدن را پیش‌بینی کردند.
هیل افزود: بر اساس نظرسنجی جدید مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و نظرسنجی هریس، ترامپ، می‌تواند حتی با حضور فرضی نامزد مستقل رابرت اف کندی جونیور در انتخابات ۲۰۲۴، ‌بایدن را شکست دهد. این نظرسنجی نشان داد که ترامپ با ۷ امتیاز برتری نسبت به بایدن به ترتیب با ۴۸ درصد به ۴۱ درصد برتری دارد. با اضافه شدن کندی به این ترکیب، برتری ترامپ به ۸ امتیاز افزایش یافت. در این رقابت سه‌جانبه فرضی، ترامپ با ۴۱ درصد در مقابل بایدن با ۳۳ درصد و کندی با ۱۸ درصد پیروز میدان شدند.

با اضافه شدن کرنل وست، نامزد مستقل و جیل استاین از حزب سبز در این لیست فرضی، برتری ترامپ نسبت به بایدن به ۱۱ امتیاز افزایش یافت و با ۴۲ درصد نسبت به رئیس‌جمهوری فعلی با ۳۱ درصد در مقام نخست قرار گرفت.

اکثر پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنان نسبت به سن بایدن و آمادگی او برای خدمت در صورت انتخاب برای چهار سال دیگر در کاخ سفید ابراز نگرانی کرده و ۵۱ درصد گفتند که فکر می‌کنند شرایط بایدن به‌عنوان فرمانده کل قوا “بدتر خواهد شد”.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی بایدن تلاش کرده است تا با تاکید بر دستاوردهای رئیس‌جمهوری فعلی و معرفی ترامپ به عنوان تهدیدی برای دموکراسی این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

false
true
false
false

true