×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مسکو: استقرار نیروهای آمریکا در اروپا گامی ویرانگر در جهت تنش نظامی است

مسکو: استقرار نیروهای آمریکا در اروپا گامی ویرانگر در جهت تنش نظامی است

اخبار بین الملل پایشگر– معاون وزیر خارجه روسیه امروز، چهارشنبه تاکید کرد: تصمیم آمریکا درباره استقرار ارتش خود در اروپا گامی نابودکننده است که به تنش‌های نظامی می‌افزاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از آرتی، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: این گام تنها باعث خوشحالی مقامات کی‌یف می‌شود که می‌تواند به تخریب توافقات مینسک بدون مجازاتی ادامه دهد.

همچنین شورای فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به اروپا تلاشی برای محک زدن صلابت و ثبات موضع روسیه است.

این نهاد افزود: واشنگتن به سمت تحریک و تنش برای ایجاد درگیری بین مسکو و اروپایی‌ها پیش می‌رود.

شورای فدراسیون روسیه اضافه کرد: مذاکره با غرب درباره تضمین‌های امنیتی به رغم اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا باید ادامه یابد.

این مواضع در واکنش به اظهارات جان کربی، سخنگوی پنتاگون است که گفت: تصمیم گرفتیم نیروهای آمریکایی را به لهستان، آلمان و رومانی منتقل کنیم. این نیروها چند روز آینده راهی این کشورها خواهند شد.

کربی افزود: ما به فعالیت زیر چتر ناتو ادامه خواهیم داد تا نیروهای دفاعی غیرجنگی را در شرق اروپا مستقر کنیم. ما طی روزهای آتی ۲۰۰۰ نیرو از ایالات متحده آمریکا به اروپا منتقل خواهیم کرد.

جو بایدن رسما با استقرار نیروهای بیشتر آمریکا در شرق اروپا موافقت کرده تا حمایت از هم‌پیمانان در ناتو را که در معرض تهدید تحرکات روسیه در نزدیکی اوکراین هستند، اظهار کند.

false
true
false
false

true