×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی جاده‌های کشور

ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی جاده‌های کشور

اخبار اجتماعی پایشگر- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور را برای روزهای تعطیل پیش رو تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با توجه به تعطیلات آخر هفته و شهادت امام رضا ع درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها گفت: در استان خراسان رضوی با هدف سهولت در تردد و عبور ایمن کاروان‌های زائرین پیاده امام رضا (ع)، تردد کلیه خودروها در محور قدیم مشهد – ملک آباد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: این ممنوعیت تردد تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت و در این ایام تردد از مسیر جایگزین آزادراه مشهد – باغچه انجام می‌شود. همچنین در محور فاروج، شیروان، بجنورد، چمن بید، جنگل گلستان و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیونت از ساعت هشت تا ۲۲ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه نیز ممنوع است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حاملان مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز تا ۲۵ شهریورماه در تمام محورهای برون شهری استان خراسان رضوی ممنوع است.

وی در ادامه بیان داشت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور از امروز، چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۷ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تردد انواع موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز دوشنبه ۲۷ شهریور از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد، محورهای قوچان _مشهد، سبزوار _ مشهد و تربت حیدریه _ مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

سرهنگ شیرانی به محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای تردد خودروها در محور چالوس نیز اشاره کرد و گفت: در این محور تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای سه‌شنبه چهارشنبه پنج شنبه و جمعه ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ همان روزها از میدان امیر کبیر کرج و آزادراه تهران شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی درباره محدودیت تردد در محور هراز نیز گفت: محدودیت یک‌طرفه مقطعی برای روزهای پنجشنبه جمعه و شنبه ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و برعکس انجام خواهد شد.

وی درباره محدودیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین نیز گفت: البته این محدودیت‌ها شامل حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی نیست. بر این اساس در محور چالوس؛ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است؛ در محور هراز نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ شهریورماه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه تردد کلیه تریلرها از محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین گفت: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی فرمانده میدان، اجرای محدودیت‌های مذکور لغو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز و نیز ارتکاب چندین تخلف همزمان است، اظهارکرد: مأموران پلیس راه با تخلفاتی نظیر سرعت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، تردد از شانه‌خاکی، انجام حرکات نمایشی با خودرو و … برابر قانون و مقررات برخورد خواهند کرد. همچنین به رانندگان توصیه می‌کنیم که به جد از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی پرهیز کرده و به ازای هر دو ساعت رانندگی دستکم ۱۵ دقیقه را با توقف در حاشیه امن مسیر استراحت کنند.

شیرانی در پایان با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و نیز امدادرسانی به حوادث احتمالی در جاده‌ها با این شماره تماس بگیرند.

false
true
false
false

true