×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مورا: برجام بهترین گزینه است

مورا: برجام بهترین گزینه است

اخبار سیاسی پایشگر – هم زمان با افزایش تحرکات اطراف اروپایی برای بازگشت به مسیر دیپلماسی با ایران، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگی مذاکرات رفع تحریم‌ها را برعهده دارد، توافق سال ۹۴ را بهترین گزینه در خصوص پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، انریکه مورا روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: برای اتحادیه اروپا، برجام بهترین چارچوب ممکن، اگر نگوییم تنها، برای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

مورا چهارشنبه گذشته با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دوحه (قطر) دیدار کرد و در توئیتی نوشت که دو طرف پیرامون طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله راه‌های پیش‌روی مذاکرات برجام و همچنین راهکاری مربوط به حوزه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

باقری نیز با انتشار تصویری از این ملاقات، توئیت کرد: جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

نمایندگان تروئیکای اروپایی نیز هفته پیش برای دومین بار پس از وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها که از سپتامبر گذشته به دلیل تعلل طرف آمریکایی برای اخذ تصمیم‌های سیاسی، معطل مانده است، با آقای باقری دیدار کردند. این ترکیب دوم فروردین‌ماه گذشته نیز در اسلو تشکیل جلسه داده بود.

این درحالیست که تغییر برخی از مواضع اطراف اروپایی که نشانه‌های آن را می‌توان در لغو کنفرانس گروهک تروریستی منافقین در پاریس و درنوردیدن ارودگاه این فرقه منحوس توسط پلیس آلبانی مشاهده کرد، نشانگر رگه‌هایی از پیشمانی غرب و نوعی التماس برای تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکرات است که پائیز گذشته با قمار در اغتشاشات ایران، به‌ نابودی کشاند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری کشورمان در همین پیوند تصریح کرد که تعاملات با ایران از مسیر رفتار عادلانه و عزتمندانه‌ می‌گذرد. وی با بیان اینکه مذاکرات برجام تنها پرونده و دستورکار دولت سیزدهم نیست خاطر نشان کرد که چنانچه رفتار غرب با ایران اصلاح شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و به نتایج نیز خواهد رسید.

false
true
false
false

true