×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
میزان سطح ریسک بازار سرمایه مشخص و شفاف نیست

اخبار بورس پایشگر- در شرایط فعلی به این دلیل که کاملا اثرات تحریم و شرایط کلی سیاست خارجی کشور مشخص نشده است، میزان سطح ریسک بازار سرمایه مشخص و شفاف نیست و این موضوع باعث اختلاف نظر های فاحش بین تحلیل گران بازار شده و دلیل آن نیز مشخص نبودن میزان کاهش فروش صادراتی برخی از شرکت های صادرات محور بوده و این موضوع باعث میشود که بین سود های تحلیلی که استخراج میشود، تفاوت زیادی مشاهده شود.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پایشگر به نقل از اکوناپرس، در شرایط فعلی به این دلیل که کاملا اثرات تحریم و شرایط کلی سیاست خارجی کشور مشخص نشده است، میزان سطح ریسک بازار سرمایه مشخص و شفاف نیست و این موضوع باعث اختلاف نظر های فاحش بین تحلیل گران بازار شده و دلیل آن نیز مشخص نبودن میزان کاهش فروش صادراتی برخی از شرکت های صادرات محور بوده و این موضوع باعث میشود که بین سود های تحلیلی که استخراج میشود، تفاوت زیادی مشاهده شود.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب عنوان داشت: چون قیمت سهام شاخص ساز بازار سرمایه طی ۷ماه گذشته بطور میانگین دوبرابر شده است، کلیت بازار نیاز به استراحت زمانی و اصلاح قیمتی داشته تا قیمت ها دوباره برای بازار قابل پذیرش باشند و با گذر زمان، ورود اطلاعات جدید در محاسبات کارشناسان باعث شود نتایج تحلیل ها نسبت به شرایط تحریمی کشور شفاف تر و دقیق تر محاسبه شود.

علیرضا مستقل در ادامه افزود:شرایط فعلی که مملواز ریسک سیاسی ناشی از تحریم بر بازار سرمایه است، باعث خواهد شد تا در اولین ریزش بازار، افراد محتاط و ریسک گریز به علت اینکه در سودهای مناسبی قرار دارند، در سمت فروش قرار گرفته و فشار فروش محسوسی را برای مدتی در بازار ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر در برخی از سهام شرکت ها نزدیک به نقاط حمایتی قرار داریم و در شرایط کنونی برای برگشت بازار به جز تغییر نرخ ارز در سامانه نیما، خبر خاصی نمیتواند کمک به رشد بازار کند، جز اینکه در این قیمت ها سهام شرکت ها دست به دست شده و قیمت های فعلی پذیرفته و تثبیت شوند.

مستقل گفت: علاوه بر شرایط فعلی تحریم، خروج نقدینگی در بازار نیز میتواند عامل استراحت قیمت ها باشد و دوباره پس از مدتی، بازار روند روبه رشد خود را ادامه دهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه افزود: بطور کلی نظر بنده بر روی سهام بزرگ گروه فلزی معدنی پتروشیمی پالایشی برای یک بازه ۶ماهه مثبت بوده ولی در کوتاه مدت بازار محطاتانه قدم به مسیر رشد خواهد گذاشت و این صعود نیازمند نقدینگی قابل توجهی که از بازار خارج شده نیز میباشد

false
true
false
false

true