×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نبود منابع مالی برای افزایش حقوق بازنشستگان/مالیات بر ارزش افزوده راهی برای جبران کسری حقوق بازنشستگان

نبود منابع مالی برای افزایش حقوق بازنشستگان/مالیات بر ارزش افزوده راهی برای جبران کسری حقوق بازنشستگان

 

اخبار اقتصادی پایشگر-رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس تاکید کرد که دولت به دلیل نداشتن منبع مالی برای افزایش حقوق بازنشستگان چاره ای جز اضافه کردن یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس و نماینده همدان در مورد افزایش یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده جهت افزایش حقوق بازنشستگان و تبعات تورمی برای این قشر درجامعه گفت: این سوال مثل داستان مرغ و تخم مرغ است ، وقتی مالیات بالا می رود،بازنشسته هر روز تاوان تورم را می دهد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد افزایش و متناسب سازی ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان افزود: بر اساس تصمیم مجلس از این به بعد هر چقدر به حقوق شاغلین اضافه شود باید به بازنشسته نیز داده شود و افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده ،پیشنهاد دولت است  ومجلس نظری در این زمینه نداده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس تصریح کرد: بدون تعارف وشفاف به شما و مردم می گویم  جز این اقدام، قطعا یک ریال به بازنشسته ها پرداخت نمی شد و حتی فوق العاده کارکنان دولت نیز انجام نمی گرفت.

وی با بیان اینکه منابع مالی دولت محدود است و فروش اموال، در سال گذشته نیز تحقق نیافته گفت: اگر می گفتیم محل منابع از فروش نفت باشد که از این محل ۲۰۰ همت کسری وجود دارد یا اگر بگوییم فروش اوراق باید صورت بگیرد که این روش صد مرتبه بدتر است و تورم به دنبال خواهد داشت.

حاجی بابایی با انتقاد از برخی سخنان در نا امید کردن جامعه افزود:خیلی راحت و شفاف می گویم اگر کسی راهکاری دارد بگوید تا ما از همان راه وارد شویم.

این نماینده مجلس یازدهم ،تعهد در افزایش حقوق بازنشستگان را امری الزامی دانست و تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشسته خط قرمز مجلس است و ما روی مساله ایستادیم.

وی تصریح کرد: افزایش یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده شامل کالاهای اساسی وکشاورزی نمی شوداما نفت، پتروشیمی و فولاد باید این مالیات را بدهد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس گفت: دولت اگر این ماده را نمی آورد بودجه تراز نمی شد و چنانچه کسری وجود داشته باشد باید ازبانک مرکزی پول دریافت شود که این اقدام تورم زا است .

وی خاطر نشان کرد: نباید شعار دهیم، واقعیت این است که جز این روش راهی وجود ندارد، اگر حقوق بازنشسته سال دیگر از ۱۰ به ۱۵ میلیون برسد، حالا اگر دو درصد هم تورم بالا برود مشکلی برای این قشر ایجاد نمی کند.

false
true
false
false

true