×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نبیه بری: جنگ ۳۳ روزه نقطه عطف و پیروزی برای لبنان بود/ ذره‌ای از خاک خود نمی‌گذریم

نبیه بری: جنگ ۳۳ روزه نقطه عطف و پیروزی برای لبنان بود/ ذره‌ای از خاک خود نمی‌گذریم

اخبار بین‌الملل پایشگر– «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در سالگرد تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی به لبنان و شکست تمام عیار این رژیم از نیروهای مقاومت حزب الله گفت: این جنگ، ۳۳ روز ناتوانی رژیم اسرائیل در شکستن اراده لبنانی‌ها را ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، رئیس مجلس لبنان امروز سه شنبه به مناسبت هفدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه در ژوئیه سال ۲۰۰۶ گفت: ۱۷ سال از تاریخی که رژیم اسرائیل می‌خواست شکست را به لبنان تحمیل کند اما ملت لبنان با اتحاد خود آن را به یک نقطه عطف و پیروزی تبدیل کرد، می‌گذرد.

وی افزود: لبنانی‌ها با اتحاد خود و با کمک رزمندگان مقاومت به نقطه عطف و پیروزی رسیدند و این جنگ، ۳۳ روز ناتوانی رژیم اسرائیل در شکستن اراده لبنانی‌ها را ثابت کرد که برای حق مشروع خود در مقاومت به منظور دفاع از خاک، شرفت، عزت و حاکمیت ملی لبنان وارد عمل شدند.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: معیار مهین پرستی و دفاع از حاکمیت، استقلال و هویت ملی صرفا حرف زدن و بیان دیدگاه نیست بلکه این معیار از جنوب لبنان از ارتفاعات العرقوب گرفته تا راس الناقوره در مقابله با تجاوزات رژیم اسرائیل و طمع ورزیهای آن در راستای وحدت ملی و صرف نظر نکردن از ذره ای از خاک لبنان شروع می‌شود.

وی گفت: در سالگرد تجاوز و پیروزی همزمان، به همه رزمندگان مقاومت، ارتش شجاع لبنان و همه مرزبانان میهن و پاسداران آرزوهایمان درود می‌فرستیم و برای همه شهدا که قامتشان پرتو خورشید شد تا گمراه نشویم و در راه عدالت ملی هدایت شویم و به بیراهه نرویم، بهشت را آرزو می‌کنیم.

نبیه بری تاکید کرد: اختلاف نظر و اختلاف سیاسی درباره بسیاری از موضوعات، پرونده‌ها و قوانین که اهمیت آن‌ها ضرورت تسریع و تلاش برای حل آن‌ها با روحیه مسئولیت پذیری ملی گسترده را ایجاب می‌کند، نباید توجه همه لبنانی‌ها – صرف نظر از گرایش و دلبستگی‌های سیاسی، معنوی و حزبی آن‌ها- از لبنانی ها را از مقاصد تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض هر روزه حاکمیت آن در هوا، دریا و زمین و این بار تلاش اشغالگران اسرائیلی برای الحاق بخش لبنانی شمالی روستای الغجر (به سرزمین های اشغالی) و ادامه اشغالگری مزارع شبعا و تپه‌های کفر شوبا را منحرف کند.

در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ خورشیدی) رژیم صهیونیستی تجاوزگری نظامی علیه لبنان را به راه انداخت اما پس از ۳۳ روز مقاومت حزب الله لبنان و ناکامی ارتش صهیونیستی مجبور شد تا دست به دامن واسطه ها برای برقراری آتش بس باشد. مقامات سیاسی و مسئولان ارشد نظامی وقت رژیم صهیونیستی پس از پایان این جنگ به شکست ارتش خود اذعان کردند و برای بررسی علل و عوامل این شکست نیز کمیته ای را تشکیل دادند.

گرچه رژیم صهیونیستی طی جنگ ۳۳ روزه خود علیه ملت و مقاومت لبنان خسارات زیادی به این کشور وارد کرد، اما سران صهیونیست درس‌های مهمی از آن آموختند که مهمترین آن شکست ناپذیر بودن مقاومت در عرصه‌های نظامی و نقاط ضعف فراوان خود در برابر حزب الله بود.

false
true
false
false

true