×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نظارت دقیق بر مصرف برق در بخش اداری

نظارت دقیق بر مصرف برق در بخش اداری

اخبار اقتصادی پایشگر- مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه و نظارت دقیق، کاهش هزار مگاواتی مصرف برق اداری در پیک مصرف هدف‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، عبدالامیر یاقوتی افزود: بخش اداری بر اساس مصوبه دولت موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود در ساعت اداری هستند.

وی ادامه داد: ملاک عمل در این مصوبه مصرف برق سال ۱۴۰۰ است و اداره‌ها باید مصرف خود را نسبت به سال تعیین شده کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر گفت: بسیاری از راهکارهای ساده قابلیت بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق را به همراه دارد که خاموش‌کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش‌کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و… از جمله راهکارهای بی‌هزینه‌ای است که با رعایت آنها می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعت اداری دست‌یافت.

یاقوتی با بیان این که برخی از کارها هزینه بر است و طبیعتاً در فازهای بعدی اداره‌ها به آن می‌پردازند، درباره برنامه کاهش مصرف برق در ساعت غیراداری گفت: بخش اداری موظف‌اند مصرف برق خود را در ساعت غیراداری ۶۰ درصدی کاهش دهند.

وی ادامه داد: تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پر مصرف، اندازه‌گیری شار نوری موردنیاز هر بخش، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتورهای LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ‌آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق اداره‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر درعین‌حال پتانسیل کاهش مصرف برق بخش اداری در پیک‌بار را هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بود که با اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه و نظارت دقیق، برای کاهش هزار مگاواتی مصرف برق بخش اداری در پیک مصرف امسال هدف‌گذاری شده است.

false
true
false
false

true