×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نقش روابط عمومی‌ها در توسعه و فرهنگ‌سازی بیمه

نقش روابط عمومی‌ها در توسعه و فرهنگ‌سازی بیمه

اخبار بانک و بیمه پایشگر: مجید ملازاده، مدیر روابط عمومی بیمه دانا- صنعت بیمه به عنوان یکی از اضلاع مهم نهادهای مالی نقش و تاثیر تعیین‌کننده‌ای در رشد و پیشرفت اقتصادی هر جامعه ای ایفا می کند.
نگاه بیمه همواره به آینده است و شرکت های بیمه ای می کوشند با استفاده از ابزارهای مختلف، از جمله تکنیک های آمار و احتمالات، همراه با مدیریت ریسک، خدمات تعهد شده را با کمترین هزینه به مشتریان خود ارائه کنند.
در این میان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی که در واقع بازوی اصلی صنعت بیمه به شمار می رود، روابط عمومی است که می تواند با اطلاع رسانی گسترده و یکپارچه علاوه بر معرفی توانایی‌ها و پتانسیل های خود، مانند پل ارتباطی بین مخاطبان درون و برون سازمانی نقش تعیین کننده ای در فرهنگ سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی حوزه بیمه ایفا کند.
انتقال پیامهای شفاف و ارائه گزارش عملکرد بدنه سازمان، بدون تحریف به مدیران و مسئولان ارشد، تقویت ارتباطات گسترده درون و بیرون سازمانی، شناسایی نیازهای روز جامعه مخاطب و انعکاس هنرمندانه آن به جامعه فقط بخشی از وظایف و رسالت‌های اساسی روابط عمومی هاست.
ضرورت تقویت ارتباطات بین روابط عمومی های صنعت بیمه و برگزاری نشست های مختلف اگرچه لازم و ضروری است و مدت هاست که شاهد برگزاری جلسات هم اندیشی در این حوزه هستیم، با این حال نکته مهم و اساسی که باید همواره مورد توجه مدیران روابط عمومی قرار گیرد، آشنایی تخصصی با فضای مجازی و بهره گیری کاربردی از عنصر حیاتی این زمانه «روابط عمومی دیجیتال و آنلاین» است.
هر چند گام‌های ارزنده‌ای از سوی روابط عمومی ها در این حوزه برداشته شده است، با این حال به نظر می رسد مدیران این عرصه باید همزمان با پیشرفت تکنولوژی، نسبت به تکمیل زیرساخت های دیجیتالی خود اقدام کرده تا در افق چشم انداز برنامه های توسعه صنعت بیمه، حرفی برای گفتن داشته باشند.
در حال حاضر روابط عمومی ها نیازمند توجه بیشتر به بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص، به ویژه در حوزه ارتباطات، کارشناسان جسور و دانش محور هستند تا با استفاده از دانش روز بتوانند آخرین فعالیت ها و دستاوردهای بیمه ای خود را به سرعت در شبکه های اجتماعی منعکس کنند.
با توجه به اهمیت روابط عمومی ها در صنعت بیمه، متاسفانه اما هنوز جایگاه این حوزه در صنعت جدی و مهم تلقی نمی شود و بیشتر مدیران ارشد نگاه سنتی به آن دارند، تا توسعه محور.
فراموش نکنیم وظیفه و رسالت اصلی روابط عمومی ها، اشاعه فرهنگ توسعه در جامعه است و این کار میسر نخواهد شد، مگر با تقویت جایگاه این حوزه در صنعت بیمه و تقویت نگاه توسعه محور، آن هم با در نظر گرفتن عنصر حیاتی به نام «مدیریت اعتماد» که روابط عمومی هم از آن باید به درستی بهره مند باشد.

false
true
false
false

true