×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نگاه دولت به شرق و غرب ایران است نه جهان/ دشمنان می خواهند کام ایرانیان را تلخ کنند

نگاه دولت به شرق و غرب ایران است نه جهان/ دشمنان می خواهند کام ایرانیان را تلخ کنند

اخبار سیاسی پایشگر، سخنگوی دولت، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی ‌و اعمال فشار روند رو به پیشرفتی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، علی بهادری جهرمی در آستانه روز دانشجو با حضور در دانشگاه علم و صنعت تهران به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

صحبت های علی بهادری جهرمی در جمع دانشجویان را می خوانید:

*ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی ‌و اعمال فشار روند رو به پیشرفتی داشته است.

*دولت سیزدهم فعالیتش را با تورم ۶۰ درصد آغاز کرد و این تورم را در یکسال به ۴۰ درصد کاهش داد و رشد اقتصادی صفر در دهه گذشته را به ۵ درصد رساند.

*خیلی‌ها برای تخریب دولت گفتند که واکسن‌ها، واکسن کرونا نیست بلکه آب مقطر است؛ حال همان واکسن تولید داخل باعث شد امروز شرایطی را فراهم شود همه کنار هم راحت بنشینند.

*در همین ۲-۳ ماه گذشته ما جزو ۱۰ کشور دارای بزرگترین تلسکوپ جهان شدیم و جزو سه کشوری شدیم که ژن درمانی را در جهان دارد و نرخ اشتغال ما در تابستان امسال ۸.۹ درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری در مدت مشابه طی ۱۸ سال اخیر رقم خورد.

*عده‌ای منتظر می‌مانند تا آینده برایشان رقم بخورد، اما جنس جوان ایرانی اینگونه است که آینده برای او مهم بوده و خود خواسته تا آن را بسازد. این جنس ایرانیان و تمدن آنان است. جوانان ایرانی سال ۵۷ آینده‌ای برای خود رقم زدند که متفاوت با نظم جهانی آن روز بود که بعد از جنگ جهانی دوم با ساختار حقوقی سازمان ملل و متکی بر قدرت دلار شکل گرفته بود.

*با معاهدات مختلفی که بسته شد و با طراحی‌هایی که برای نقاط مختلف جهان صورت گرفت، جهان اول و دوم و سوم شکل گرفت و گفتند که یک کشور در علم و فناوری حرکت کند و یک کشور پاسبان و ژاندارم باشد. کشور ما آن زمان تأمین‌کننده انرژی خام و ژاندارم منطقه بر اساس اصولی بود که آمریکا آن را شکل داده بود و در آن، همین ژاندارم ارزشش از سگ آمریکایی کمتر بود. اما مردم ما قیام کردند که این قیام هندسه نظم و قدرت جهانی را تغییر داد.

*وقتی ما از آن هندسه نظم جهانی خارج شدیم کشورهایی که آن را طراحی کرده بودند این امر را برنتافتند. جنگ تحمیلی ۸ ساله از آشکارترین هجمه‌ها به ایران بود و بیش از ۴۵ کشور از رژیم بعثی صدام حمایت کردند. وقتی عربستان سعودی ۳۵ میلیارد دلار حمایت مالی از جنگ عراق علیه ایران می‌کرد می‌دانست از یک دیکتاتور حمایت می‌کند.

*فعال و پیشرو بودن هزینه دارد. رژیم سعودی وقتی از صدام حمایت می‌کرد هزینه توافقش با آمریکا را می‌پرداخت و عاشق چشم و ابروی صدام نبود. نزدیک‌۴۵ کشور این روند را طی کردند تا با حمایت از صدام، پیشانی جوان ایرانی را زمین بزنند، اما برخلاف همه این فشارها و هزینه‌ها، پیروز این میدان ایران قدرتمند بود.

*زمانی که تلاش می‌کنیم آینده خود را به دست خودمان بسازیم و آن‌هم آینده‌ای مطابق جایگاه خودمان، هزینه‌اش را هم می‌پردازیم. امروز هم استمرار همان روز است.

*وقتی حمله نظامی جواب نداد جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را رقم زدند و روی آن اسم تحریم‌های فلج‌کننده گذاشتند. دشمنان دنبال این هستند که کام ایرانیان تلخ شود و لحظه‌ای شیرینی به کامشان نیاید اما در عوض همیشه تصویری که از آمریکا در رسانه‌ها منتشر می‌شود باید شبیه بهشت باشد. این کاری است که دشمنان در جنگ رسانه‌ای دنبال می‌کنند.

*دولت سیزدهم نگاهش به داخل و شرق و غرب ایران است، نه شرق و غرب جهان. این دولت بر مسیر درمان کردن دردهای گذشته قرار گرفته است، این دولت بر جوانان و ظرفیت داخلی و نه خارجی تکیه دارد و این نگاه اعتماد به توان داخلی و تعامل با جهان متوازن و به همه کشورها بوده است

false
true
false
false

true